Ako Mustapha Kena Svntik Insulin, Syukur Semakin Pulih & Dapat Pulang Ke Rumah

Setelah seminggu dirawat di H0spital Kuala Lumpur (HKL) ak1bat peny4kit kenc1ng manis, pelakon, Ako Mustapha dikhabarkan semakin pulih dan sudah dibenarkan pulang ke rumah pada minggu lalu.

Tubuh tidak menghasilkan insulin

Menurut isteri Ako iaitu Kartina, suaminya perlu kembali ke h0spital untuk menjalani prosedur perubatan lanjut.

Alhamdulillah, suami sudah sihat. Paras gula juga sudah kembali normal dan selera makan semakin bertambah berbanding sebelum ini. Bagaimanapun, suami perlu menjalani rawatan susulan dalam tempoh dua bulan lagi. Masa suami tiba di HKL, keadaannya seperti ny4wa-ny4wa ikan. Mujur tindakan pantas dan kecekapan doktor, keadaan kesihatan Ako kembali pulih.

Cuma doktor ada berpesan jangan abaikan pengambilan ubat supaya kejadian sama tidak berulang. Terima kasih kepada semua pihak termasuk keluarga, rakan dan peminat atas doa yang dititipkan. Kami sekeluarga amat menghargainya.

Sementara itu, Ako berkata, seminggu dirawat di h0spital mengajarnya banyak perkara termasuk lebih memahami peny4kit kenc1ng manisnya itu.

Saya diberi pencerahan mengenai peny4kit yang sebelum ini saya tidak pernah tahu. Tak boleh makan ubat sembarangan kerana setiap manusia, walaupun meng1dap peny4kit sama, tetapi tindak balas tubuh berbeza-beza. Macam keadaan diri saya, tubuh saya langsung tidak menghasilkan insulin. Sekarang saya kena svntik insulin.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : ohbulan.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*