Gara2 Ustaz Ebit dikec4m, tind4kan netizen diluar jangkaan semua

Tindakan Ustaz Ebit Lew yang berkongsi gambar dan video kehidupan sebenar keluarga misk1n telah menimbulkan rasa kurang senang segelintir pihak. Waluapun memang dari dahulu, Ustaz Ebit bersama pasukanya telah membantu ramai insan yang kurang berkemampuan, namun sejak akhir-akhir ini, beliau tervk dih3ntam oleh beberapa individu.

Berikut status yang di kongsi oleh seorang individu menjelaskan situasi sebenar keluarga yang telah dibantu oleh Ustaz Ebit

Duhai Ustaz Ebit

Kami tahu tujuan tuan baik dan ikhlas.. besar ganjarannya membela nasib mereka yg susah dan miskin …

Ustaz ..

Ustaz hadir ke kampung kami tanpa tanya kami.. tanpa selidik cerita Pak Aq dan Anak2nya ni .. Sekarang kami difitnah Netizen satu Malaysia .. Penduduk kena Fitn4h, Masjid kena fitn4h, Zakat Kedah kena fitn4h, Kerajaan kena fitn4h, Tuan Tanah pun kena fitn4h angkara kuasa viral sebelah pihak .. kami tau Ustaz punya pengikut yang ramai .. tp timbulkan fitn4h itu adalah perkara baik? Jahatkah kami sampai biar mereka ini .. sampai hidup dalam sampah ..

Ustaz… Kami semua tak biarlah mereka hidup mcm tu.. tp Ustaz .. bukan kami saja bantu mereka tp mereka juga perlu bantu diri mereka ..

Ustaz …

Berapa banyak lagi perabot, tilam, bantal, dapur gas, tong gas dan barang makanan yg perlu kami bg tp habis hilang..

Berapa wang dan rumah lagi perlu tuan tanah bg pada mereka.. bg duit, bg rumah sebuah tp tak nak, nak dua buah rumah .. kesian tuan tanah tu Ustaz ..

Kerajaan, Lembaga Zakat nak bg rumah tp kenapa anak2 Pak Aq ni tak mau hadir jumpa ? Takut apa? Kerajaan nak bg tempat tinggal .. bukan nak bawa ke balai Polis Ustaz …

Baguslah kalau Ustaz dpt pujuk Pak Aq dan anak2 cucu dia pindah rumah tp pesan …pesanlah jangan jual lagi perabot dan apa jual sumbangan orang ramai …

Duhai Ustaz … Kami Penduduk kedah dan semua orang2 kampung redha kena fitn4h dan c4ci m4ki pengikut Ustaz tp kami tak akan buka a1ib keluarga ni …

Terima Kasih Ustaz atas bantuan pada Pak Aq dan anak2 cucu dia … moga mereka berubah …

Dan Ustaz … Gunalah populariti Ustaz kearah kebaikan bukan timbul fitn4h pada orang lain … ..

Moga Allah merahmati amin amin yarabbalamin.

Saya minta maaf jika terkasar bahasa…

allah sayang kita semua..

#TUJUAN UTAMA POSTING INI DITUJUKAN KEPADA NETIZEN² YG BERKENAAN

C&P

09.54 malam

20 April 2020

Alor Setar

Terbaru pula status Ustaz Abu Syafiq mengvndang kontrv3rsi. Menurut Ustaz Abu Syafiq lagi, Meletak gambar dan video orang miskin yg susah sehingga memalvkan dia adalah ‘a1ib. Har4m!

Hasil semakan di ruangan komen, ramai yang tidak bersetuju dengan Ustaz Abu Syafiq.

Meskipun tidak dinyatakan dengan jelas kepada siapa ia ditujukan, namun berdasarkan komen warganet, rata-rata berpendapat kata-kata tersebut ditujukan kepada Ebit Lew.

” Kami xnampak pd aib mereka, tp sebaliknya kepada keperihatinan ust Ebit lew & rakyat malaysia yg sudi sama-sama membantu wang ringgit,walaupun xbanyak..” tulis Anep

” Ustaz cuba renung wajah Ustaz Ebit, fikirkan apa yang telah dia buat, bayangkan kelesuan wajahnya, kepenatan badannya,” tulis Syafiqa

Tindakan warganet diluar jangkaan, makin ramai tampil menyumbang

Sementara itu, biarapun pelbagai dakwaan dari pelbagai pihak, ia tidak meghalang Ustaz Ebit untuk terus melakukan kebaikan. Rata-rata warganet terus menyokong niat baik Ustaz Ebit dan seolah-okah tidak mempedulikan suara-suara svmbang sesetengah pihak. Apa yang lebih memeranjatkan, makin banyk pihak tampil menyumbang wang ringgit untuk membantu kerja dakwah Ustaz Ebit dalam memb3la gologan m1skin

Irfan Syazwanshah Giteww Giteww Ustaz buat baik pun ada yg xpuas hati sedih owhhh

Salam ustaz..sy doa kan ustaz murah Rezki dan dipermudahkan Urusan..sy Turut memberi Sumbagan kepada persatuaan Ustaz..

Semoga dipermudahkan urusan Ustaz. Terimalah dari saya walaupun tak seberapa. Ikhlas dari hati, & doakan saya sekeluarga dimurahkan rezeki. Aminn

Ustaz st doakn urusan team ustaz di murahkan rezeki terima kasih mnjdi inspirasi kepada kami smua… Moga ini dapt mnangkat segala doa sy ke syurga….

Terbaru menerusi hantaran di Facebook, Ebit Lew telah berkongsi tentang kedaifan sebuah keluarga yang menyentuh hati ramai.

Masa dalam kereta adik ni kata ustaz. Dia menangis.

” Setelah saya menangis. Air mata rasa bahagia sangat…Setelah berbelas tahun mereka hidup begini. Tinggal di tempat begini. Saya pusing tanya dekat 4 rumah walau hujan basah..

” Akhirnya Allah izinkan saya dapat rumah sewa rm800 sebulan. Besar rumah selesa. InsyaAllah saya akan bayarkan sampai bila-bila selagi mampu.

” Cuma tadi repair elektrik dan air sampai dekat isya. Saya call ambulans swasta bawa pakcik tadi ke hospital untuk dapatkan rawatan.

” Masa masuk rumah adik-adik ni berlari cop bilik. Yeye pindah rumah. Yeye pindah rumah. Betul ke ustaz pindah rumah. Besarnya rumah ni ustaz. Selesanya. Betul ke ustaz nak bayar? Yer adik. Allah gerakkan semua ni.

” Masa dalam kereta adik ni kata ustaz. Dia menangis. Nak qada solat semua. Sedih pula rasanya. Makin hiba bila diaorang ulang. Ustaz jangan lupakan kita orang tau.

” Esok saya dah upah orang elektrik dan orang paip repair air. Tengok wirering. Lepas tu nak cari perabot baru dan tilam. Serta nak beli baju-baju dan selipar. Adik ni ada tiada selipar pun. Berebut makan kfc. Semua suka kentang putar. Kena beli set satu-satu lain kali.

” Pakcik yang str0oke tadi sebelum naik ambulans pesan pada saya. Setelah saya nasihatkannya bahawa anak ini esok bakal jadi pemimpin. Ustaz kalau boleh tolong hantar anak saya belajar yer.

” Ya Allah. Hati ini sedih sayu. Saya cuma datang untuk membantu. Tak sanggup nak tinggal manusia tidur ditepi sampah.

” Maaf saya benar-benar terkejut sangat. Saya menangis dari tadi. Malam ni baru saya boleh senyum.

” Maafkan saya jika ada sesiapa hadir tadi saya tak senyum. Saya sayang semua. Kita semua sebuah keluarga. Janganlah salahkan sesiapa.” tulis Ebit Lew.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : MB / Koleksi Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*