Dikec4m Tidak Bayar Hut4ng, Ogy Ahmad Daud Mula Bersuara

Episod pertama drama ‘Ironi Kasih’ buat netizen meng4muk, gara2 ada Ogy Ahmad Daud

Sejak daripada isu bantuan khas untuk penggiat seni, ramai netizen mempunyai persepsi negatif terhadap industri hiburan dan artis Malaysia.

Malah, terdapat beberapa artis juga turut dibo1kot oleh netizen berikutan isu panas berkenaan maklum balas yang diterima Zarina Anjoulie berkaitan yang dibuat berkenaan isu bantuan khas itu.

Drama Melayu dah kena bo1kot?

Nampak Ogy berlakon, netizen meng4muk

Terkini, drama baru terbitas TV3 pula menjadi m4ngsa apabila rata-rata netizen mula melemparkan pelbagai kritikan berkenaan drama tersebut.

Malah, netizen bertambah emosi apabila mendapat tahu salah seorang artis yang dibo1kot iaitu Fauziah Ahmad Daud juga turut berlakon dalam drama tersebut.

Sehingga kini, apa kemarrhan netizen masih belum reda lagi lantaran daripada intipati meseg di telegram yang didedahkan oleh Zarina Anjoulie atau Anju di IG.

Kami netizen IQ rendah

Kami tak berminat dah tengok drama Melayu

Saya bo1kot artis gitu2 tu

Cukup terlvka betul hati netizen dengan kata-kata yang dilemp4rkan terhadap mereka.

Dikec4m Tidak Bayar Hut4ng, Ogy Ahmad Daud Mula Bersuara

RUMAH dah siap, pahat pula berbunyi! Itulah situasi yang terjadi kepada penulis skrip teater komedi Korupsi Dewan Semandung, Aloy Paradoks apabila mendedahkan dia masih belum menerima baki tunggakan bayaran daripada penerbit, Fauziah Ahmad Daud.

Dakwa Aloy di Facebook, dia kesal apabila Fauziah atau Ogy dilihat berdolak-dalik mengenai perkara berkenaan sungguhpun teater itu selesai dipentaskan pada awal Mac lalu.

Enggan membiarkan isu ini terus menjadi polemik dalam kalangan netizen dan penggiat seni, Ogy tampil mengakui kebenaran mengenai rungutan yang disuarakan ALoy.

Tegas Ogy, yang terkenal dengan watak Asmidar menerusi filem Ali Setan itu, dia sedang berusaha menyelesaikan masalah berkenaan.

“Dalam hal ini, saya mengaku masih belum menjelaskan bayaran semua orang kerana diuji dengan beberapa perkara kebelakangan ini termasuk wab4k Cov1id-19 yang melanda negara kita.

“Selaku penerbit, saya sedang berusaha untuk selesaikan semua bayaran baki tertunggak… cuma sekarang usaha itu masih belum menyebelahi saya,” katanya kepada mStar.

Sebelum itu, Aloy menerusi Facebook berkongsi paparan skrin perbualan Whatsapp dan meluahkan perasaan kecewa kerana belum menerima bayaran daripada sebuah produksi.

Pengikut Facebook mStar menghantar paparan skrin luahan yang ditulis oleh Aloy Paradoks di laman tersebut.

Meskipun tanpa menyebut kepada siapa mesej itu ditujukan, namun ada yang meneka individu yang dimaksudkan itu ialah Ogy Ahmad Daud.

Mengulas lanjut mengenai bayaran tersebut, Ogy berkata dia sudah membayar sebanyak 30 peratus bayaran kepada penulis skrip teater berkenaan iaitu Aloy dan Rayza Mukmin.

Saya tak boleh halang dan tiada hak untuk menutup mulut sesiapa… apa yang boleh saya komen sekarang ialah saya sedang berusaha untuk selesaikan isu ini

OGY AHMAD DAUD

PENERBIT DAN PELAKON

“Ini saya kena beritahu… bukan saya tak bayar langsung ya! Saya dah beri 30 peratus dan baki masih belum dilunaskan lagi kerana beberapa masalah yang tak dapat dielakkan.

“Saya tak pernah anggap mereka macam peminta sedekah kerana apabila sebut hut4ng semestinya wajib dibayar! Saya sedar mengenai hal itu.

“Percayalah… sekarang ini saya sedang berusaha dan masih belum putus asa mencari sumber kewangan untuk selesaikan pembayaran. Saya yakin dan percaya Allah akan membantu,” ujarnya.

Barisan pelakon dan produksi teater Korupsi Dewan Semandung.

Dalam pada itu, pelakon Ogy berkata dia belum bertemu dengan Aloy bagi membincangkan isu ini dan tiada hak untuk menghalang mana-mana pihak menulis luahan di laman sosial.

“Tiada sebarang perjumpaan lagi… tapi kami semua ada berhubung dalam group Whatsapp. Saya pun dah boleh agak jika mereka akan menggunakan media sosial bagi meluahkan mengenai perkara ini.

“Saya tak boleh halang dan tiada hak untuk menutup mulut sesiapa… apa yang saya boleh komen sekarang ialah saya sedang berusaha untuk selesaikan isu ini,” ujarnya.

Teater komedi seram, Korvpsi Dewan Semandung yang diterbitkan oleh Ogy Ventures & Network itu dipentaskan di Istana Budaya pada 28 Februari hingga 1 Mac lalu.

Teater arahan Khir Rahman ini dibintangi oleh Man Raja Lawak, Joey Daud, Vicha, Mark Adam, Tauke Jambu, Chiwan, Tapai dan Sharif Zero.

Man Raja Lawak Ganti Abam , Kak Ogy dedah kenapa bukan Ali Puteh

Suasana tidak lagi sama dalam Maharaja Lawak dan banyak perkara yang akan berubah setelah pemergi1an Arw4h Abam Bocey. Semalam telah dibincangkan tentang pengganti watak Abam dalam teater komedi, K0rupsi Dewan Semandung.

Pihak penerbit dan produksi telah bersepakat untuk memilih Man untuk menggantikan tempat Allahyarham Abam. Walaupun menghadapi kesvkaran dalam membuat keputusan, mereka percaya Man Maharaja Lawak mampu untuk menyandang tugasan itu tanpa sebarang masalah memandangkan dia mempunyai bakat yang tersendiri dan watak itu juga sesuai dengan karakternya.

Memetik laporan mStar, Khir Rahman percaya mereka membuat keputusan yang betul.

“Sebelum memilih pengganti, kita melihat beberapa faktor yang sesuai dengan penonton, kita akui Abam ada keistimewaan sendiri, jadi kita perlu cari seseorang yang setara atau yang boleh mengatasi Abam.

“Setelah perbincangan dan menyenaraikan tiga nama, akhirnya kami memilih Man Raja Lawak atau Man Puteh,” katanya kepada mStar.

“Kami percaya Man akan dapat menggantikan arw4h Abam di pentas itu nanti. Man telah melalui evolusi dari awal pembabitan sebagai pelawak sehinggalah terbaru memenangi Maharaja Lawak Mega 2019 Januari 2019,” tambahnya lagi.

Kenapa Bukan Ali,adik Abam?

Sementara itu, Ogy pula mengakui dihujani cadangan pelbagai pihak supaya mengambil Ali, adik Abam bagi menggantikan tempat abangnya.

“Perkara ini tak dapat dilakukan kerana kami ada kriteria sendiri dalam memilih pelakon,” katanya.

Pelakon lain yang bakal membintangi teater komedi seram terbitan Ogy Ventures & Network Sdn Bhd itu nanti ialah pelawak Vicha, Tauke, Mark Adam, Joey Daud, Azrul Chemat, Tapai dan Chiwan serta pelakon baharu, Hanna Halim.

Semoga teater ini berjalan dengan jayanya. Untuk pengetahuan semua, teater komedi seram, Korupsi Dewan Semandung akan dipentaskan di Istana Budaya pada 28 hinggi 29 Febuari dan 1 Mac. Jom ramai-ramai memeriahkan pementasan Korupsi Dewan Semandung. – CARI

Ditanya Siapa Paling Layak Ganti Abam Masuk Kumpulan Bocey, Tak Sangka Fad ‘Petik’ Nama Ni

Fad, 29, atau nama sebenarnya Muhammad Fadzlie Mohd Nizam berkata, kumpulan itu adalah kenangan bersama Abam sekali gus menempatkan nama mereka dalam industri hiburan hingga sekarang.

” Walaupun dia sudah tiada, nama ini akan tetap dibawa sampai bila-bila. Cuma, kami belum bersedia untuk beraksi di pentas tanpa arwh.

” Kami tak tahu nak gambarkan perasaan itu, tapi kami perlu teruskan juga supaya Bocey dan nama arwh akan terus hidup,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya kemungkinan mereka akan mencari pengganti Abam, Fad tidak menolak perkara itu.

Fad berkata, dia terfikir Datuk Afdlin Shauki adalah individu paling sesuai menggantikan tempat Abam.

Sifu

Afdlin adalah sifu Fad dan Abam ketika tampil sebagai kumpulan Bocik dalam program Bintang Mencari Bintang di TV3 pada 2013.

” Kalau ditanya saya, saya nampak Datuk Afdlin. Dia sifu saya dengan arwh dulu. Tapi, perancangan itu belum ada sebab belum terfikir nak kembali ke pentas.

” Cuma, dalam soal mencari pengganti kami terbuka. Nama pun tetap gunakan Bocey. Namun, tentunya tidak akan sama ketika arwh ada. Apa pun, kami ikut aturan ditetapkan,” katanya.

Kumpulan Bocey ditubuhkan pada tahun 2013 telah merangkul dua gelaran juara Maharaja Lawak Mega (MLM) iaitu pada tahun 2016 dan 2017.

Selain itu berikut adalah pencapaian/ kemenangan yang pernah diraih oleh Kumpulan Bocey

2013 : Tempat Ketiga Maharaja Lawak Mega 2013

2014 : Tempat Kelima Maharaja Lawak Mega 2014

2016 : Juara Maharaja Lawak Mega 2016

2017 : Juara Maharaja Lawak Mega 2017

Buat peminat Kumpulan Bocey, berikut adalah biodata ringkas tiga pelawak lelaki yang mengelarkan mereka sebagai Kumpulan Bocey yang terdiri daripada

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar/Media Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*