Kecoh Sakinah Kahwin. Sekali Sharifah Shahira Terkejut

Pelakon, pelawak dan penyampai radio Sharifah Shahira mengakui tidak tahu menahu mengenai dakwaan adiknya Sharifah Sakinah sudah berkahwin seperti yang diperkatakan netizen.

Sharifah Shahira atau lebih mesra dipanggil Shiera itu ketika dihubungi Gempak berkata, dia termasuk anggota keluarga lain tidak pernah tahu Sakinah sudah menamatkan zaman janda.

“Ya ke? Sumpah saya tak tahu dia dah berkahwin ke dah bertunang ke,” katanya merujuk kepada komen balas Sakinah yang menyertakan emoji cincin kepada netizen.

[[BACA:“Dah Sah, Patut Posing Gitu…”- Foto Mesra Dengan Kekasih, Sharifah Sakinah Beri Bayangan Sudah Bernikah?]]

Tambah Shiera lagi, jika benar adiknya itu sudah berkahwin atau bertunang, pasti seluruh ahli keluarga akan dimaklumkan.

“Apapun kami tidak menghalang sekiranya dia bertemu jodoh. Itu kehidupan dia, cuma kami minta doakan yang baik-baik buat dia.

“Sakinah adik saya, darah daging saya. Saya sayangkan dia. Sakinah ni jenis yang suka mengusik, happy go lucky.

“Mungkin emoji cincin tu dia letak sebab nak mengusik rakyat jelata iaitu netizen. Dia jenis yang tak suka bergaduh sebab benda-benda kecil, cuma kadang-kadang tu hyper sikit je,” katanya ketawa.

Terdahulu, jejaka ‘mat saleh’ dikenali sebagai Michael Hansen yang dikaitkan mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon ‘Bikin Filem’ itu memuat naik foto mesra bersama Sakinah di laman sosial Instagram (IG)nya.

Foto mesra di dalam kolam renang tersebut kemudiannya menarik perhatian netizen yang rata-ratanya berspekulasi Sakinah dan Micheal sudah bernikah.

Sakinah kemudiannya membalas komen netizen dengan menulis; “Already” disertakan dengan emoji cincin.

Shiera dilihat turut memberikan reaksi dengan meninggalkan pertanyaan pada ruangan komen.

“Gambar pre-wedding ke?”, tulisnya.

Komen tersebut bagaimanapun tidak dibalas Sakinah mahupun Michael.

“Saja saya bergurau, tanya kat dia macam tu…Dia tak layan pun kakak dia, dia layan netizen je,” katanya

Sharifah Sakinah Beri Bayangan Sudah Bernikah?

Selepas berc3rai dengan suami Afif Adha Jamil, pelakon Sharifah Sakinah dikhabarkan sedang menjalinkan hubungan istimewa dengan seorang trainer mat saleh yang dikenali sebagai Michael Hansen.

Meskipun Sakinah belum pernah dengan jelas mengesahkan hubungan tersebut, namun terbaharu foto mesranya di dalam kolam renang bersama jejaka tersebut telah menarik perhatian netizen.

Michael menerusi Instagram (IG) miliknya memuat naik foto mereka berdua dengan memberitahu ia satu petang yang menyeronokkan.

“Evening fun (finally a pool to swim in),” tulisnya.

Menerusi tinjuan Gempak di dalam komen entri tersebut, rata-rata warga maya menyangka pasangan itu sudah bernikah.

“Rasanya Sakinah ni dah kahwin. Cuma tak nak cakap,” teka salah seorang pengikutnya.

“Kahwin lah kak Sakinah,” pinta salah seorang netizen.

“Jangan mengundang fitnah,” tegur salah seorang warga maya.

Sakinah tidak berdiam diri, malah dalam salah satu komen yang memintanya berkahwin, pelakon Bikin Filem itu seolah-olah mengiyakan.

“Maried bro,” pinta salah seorang netizen.

“Already (gambar cincin),” jawab Sakinah.

Jawapan adik kepada Shahrifah Shahira membuatkan sesetengah pengikut di Instagram terkejut dan ada juga yang megucapkan tahniah.

“Wah! If it’s true, congratulations Kinah,” kata salah seorang warganet.

“Alhamdulilah,dah sah patut posing gitu,” jawab salah seorang netizen.

Sakinah ber3rai dengan Afif Adha pada Mei lalu selepas mendirikan rumah tangga selama dua tahun dan mereka dikurniakan seorang anak perempuan.

Dalam pada itu, Sakinah bersyukur anak perempuannya, Anais Adha yang kini berusia tiga tahun masih belum faham mengenai perc3raian dengan bekas suami.

“Sekarang kami gilir seminggu menjaga anak kami. Sedih pula apabila memikirkan mengenainya.

“Dia masih kecil dan belum mengerti. Tapi lebih baik jadi sekaranglah (perceraian),” katanya.

Sakinah dan Aliff melangsungkan pernikahan pada 28 Mac 201

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Trendingsangat,com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*