Aidil Baru Je Jawab Kes Claim LHDN, Sekali Rita ‘sound’ Balik

Pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan akhirnya tampil bersuara menjelaskan keadaan sebenar selepas ditudvh tidak memberi nafkah terhadap kedua anak yang kini di bawah jagaan bekas isteri, Rita Rudaini.

Aidil atau nama sebenarnya Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak menafikan dakwaan pihak tertentu yang menvduh beliau mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang bapa.

Ia susulan beberapa pihak yang mendakwa Aidil membuat ‘claim’ terhadap LHDN walaupun tidak menjaga anak-anak di bawah tanggungan Rita.

” Assalamualaikum untuk makluman para netizen dan followers ynag dikasihi, di sini saya ingin membuat sedikit penjelasan.

” Untuk pengetahuan semua, statement ini bukanlah untuk mengeruhkan keadaan mahupun mencari kesalahan sesiapa. Sudah cukup saya berdiam diri selama ini.

” Ingin saya nyatakan yang selama ini saya telah memberi nafkah kepada anak-anak saya pada setiap bulan tanpa gagal seperti yang ditetapkan oleh pihak mhkamah.

” Saya ada semua bukti pembayaran ke dalam akaun. Seharusnya pihak di sebelah sana sedia maklum nafkah telah diterima pada setiap bulan.

” Sebagai seorang rakyat Malaysia saya tidak lari daripada tanggungjawab saya untuk membayar cukai pada setiap tahun.

” Oleh itu, saya berhak untuk menyatakan setiap tanggungan saya kepada pihak LHDN. Ini termasuklah pembayaran nafkah saya kepada anak-anak.

” Saya difahamkan daripada tudu-han orang ramai yang mengatakan saya tidak pernah memberi nafkah, dan saya juga difahamkan pihak sebelah sana tidak menerangkan perkara yang sebenar.

” Ia sekaligus menimbulkan keraguan orang ramai terhadap saya yang mengatakan saya seorang bapa yang langsung tidak menjalankan tanggungjawab saya dalam membayar nafkah kepada anak-anak.

” Selebihnya tentang tanggungjawab saya sebagai seorang bapa, biarlah urusan ini antara saya dan pihak di sebelah sana yang tahu.

” Adalah tidak manis urusan keluarga dihebahkan kepada orang ramai. Anda semua sedia maklum yang selama ini saya banyak berdiam diri dari mengeluarkan kenyataan dan tudu-han.

” Bukan takut tapi saya tidak suka bercerita kerana saya tahu akan impak sosial media pada masa akan datang untuk anak-anak yang sedang membesar.

” Di sini saya juga ingin memberi amaran kepada pihak-pihak mengeluarkan f1tnah, penghin4an dan cac1an tanpa asas dan bukti yang kukuh yang boleh menyebabkan imej, karier dan nama baik keluarga saya tercalar di mana saya tidak teragak-agak untuk mengambil sebarang tndakan.

” Saya juga manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesalahan.” luah Aidil.

Tambah Aidil, dia juga telah memaafkan kepada sesiapa yang memberi komen sebelum ini dan menganggap mereka tidak tahu perkara sebenar.

Aidil minta doakan yang baik-baik saja

Selain dari itu, Aidil turut memberitahu dia tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan lagi selepas ini dan akan menyerahkan semua kepada peguam saya untuk tndakan lanjut.

” Saya harap anda semua jelas dgn penjelasan saya.

” Berhati-hati ketika mengeluarkan kata-kata yg anda sendiri tidak pasti yg boleh menjatuhkan f1tnah.

” Saya minta anda jangan comment benda yg boleh mendatangkan perbalahan saya dan mengeruhkan lagi keadaan saya dgn pihak disebelah sana. Cakap dan doa yg baik-baik sahaja.

” Banyak benda yg kita bole fikirkan di dalam situasi yg sedang melanda kita sekarang dari kita melemparkan kata-kata yg bole mendatangkan f1tnah.” akhiri Aidil

Rita atau nama sebenarnya Rita Rudaini Mokhtar dan bekas suaminya, Aidil Zafuan berkahwin pada 2008, namun bercer4i pada September 2013.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua anak lelaki, Airit Rayyan Rizqin, 11, dan Airit Qaqa Arjuna, 9.

Patut Hang Bersyukur Laa Ada Bekas Bini Yang Bagus Didik Benih Hang Ni Jadi Manusia – Rita Rudaini

” Saya tak pernah cakap pun tak bayar nfkah, selama ni semua orang tahu keputusan nfkah untuk anak umur 1 tahun dan 3 tahun..itu lah duitnya, perbelanjaan susu dan pampers.”

Itu respon balas pelakon Rita Rudaini kepada bekas suami yang juga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak.

Aidil sebentar tadi membuat penjelasan di Instagram beliau berkenaan pembayaran nfkah yang dibuatnya kepada anak-anak, Airit Rayyan Rizqin, 11, dan Airit Qaqa Arjuna, 9, yang kini dibawah jagaan Rita.

Susulan dari penjelasan Aidil itu, Rita dilihat berkongsi di Insta Story yang mencuri perhatian ramai.

” Sekarang tahun berapa ya? Owh 2021, tapi amaun yang sama, dari dulu tiada duiy baju raya, tiada baju raya, tiada duit lain2, tiada duit taska, tiada duit sekolah.. ke tak tahu anak dah sekolah mungkin.

” Duit bulan Disember 2019 terlepas pandang kot, tak bagi.. tapi saya diamkan saja lah sebab berapa sangat la pun untuk anak-anak yang dah besar ni.

” Amaun yang sama 2013 punya, saya tak bising dan tak pernah mintak duit sekolah, duit perayaan, baju raya, duit raya..anak-anak kena buli pun saya tak kacau dia pun dan dia pun tak berbunyi..

” Aikk arini berbunyi plak pasal kes LHDN ke, nape pi claim.. kesian saya sebab bela sorang-sorang..

” Saya bukan nak claim tapi masa nak isi borang tu ada dinyatakan apa yang boleh, rupa-rupanya dah ada orang claim..saya tak bising pun masa dapat tahu 4 tahun lepas..

” Alahaii nak bagitahu netizen sebab netizen kec4m, takut? Lebih takut netizen dari takut Allah. Moga Allah bagi kesedaran dan bersihkan hati..

” Allah lebih mengetahui apa yang berlaku dan apa yang telah diperlakukan..

” Jangan bunyi, saya tak bunyi dan tak mintak naikkan belanja pund ari 2015 hingga sekarang.. saya tak kacau pun duit awak anak beranak.. awat sentap? Kuat sentap ekk, sapa ajaq? Dulu tak pon..

” Patut hang bersyukur laa ada bekaih bini yang bagus didik benih hang ni jadi manusia…kurang-kurangnya aku tak lari tinggalkan anak-anak aku macam.. pi mana pun aku bawak, didik sorang-sorang tak pernah cuit atau kacau duit harta hang pun..

” Tak reti bersyukur langsung alahaii,” tulis Rita.

Terdahulu Aidil menafikan dakwaan pihak tertentu yang menudvh beliau mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang bapa.

” Assalamualaikum untuk makluman para netizen dan followers ynag dikasihi, di sini saya ingin membuat sedikit penjelasan.

” Untuk pengetahuan semua, statement ini bukanlah untuk mengeruhkan keadaan mahupun mencari kesalahan sesiapa. Sudah cukup saya berdiam diri selama ini.

” Ingin saya nyatakan yang selama ini saya telah memberi nfkah kepada anak-anak saya pada setiap bulan tanpa gagal seperti yang ditetapkan oleh pihak mhkamah.

” Saya ada semua bukti pembayaran ke dalam akaun. Seharusnya pihak di sebelah sana sedia maklum nfkah telah diterima pada setiap bulan.

” Sebagai seorang rakyat Malaysia saya tidak lari daripada tanggungjawab saya untuk membayar cukai pada setiap tahun.

” Oleh itu, saya berhak untuk menyatakan setiap tanggungan saya kepada pihak LHDN. Ini termasuklah pembayaran nfkah saya kepada anak-anak.

” Saya difahamkan daripada tudu-han orang ramai yang mengatakan saya tidak pernah memberi nfkah, dan saya juga difahamkan pihak sebelah sana tidak menerangkan perkara yang sebenar.

” Ia sekaligus menimbulkan keraguan orang ramai terhadap saya yang mengatakan saya seorang bapa yang langsung tidak menjalankan tanggungjawab saya dalam membayar nfkah kepada anak-anak.

” Selebihnya tentang tanggungjawab saya sebagai seorang bapa, biarlah urusan ini antara saya dan pihak di sebelah sana yang tahu.

” Adalah tidak manis urusan keluarga dihebahkan kepada orang ramai. Anda semua sedia maklum yang selama ini saya banyak berdiam diri dari mengeluarkan kenyataan dan tudu-han.

” Bukan takut tapi saya tidak suka bercerita kerana saya tahu akan impak sosial media pada masa akan datang untuk anak-anak yang sedang membesar.

” Di sini saya juga ingin memberi amaran kepada pihak-pihak mengeluarkan f1tnah, penghin4an dan cac1an tanpa asas dan bukti yang kukuh yang boleh menyebabkan imej, karier dan nama baik keluarga saya tercalar di mana saya tidak teragak-agak untuk mengambil sebarang tndakan.

” Saya juga manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesalahan.” luah Aidil.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*