Keluarga angkat dedah pertemuan sulit diatur bapa tiri tanpa pengetahuan ibu kandung, Amir diminta kunci mulut – “Macam kena seludup…”

DALAM kerisauan berdepan pandemik Cov1d-19, rakyat Malaysia turut berduka selepas dikejutkan dengan berita kem4tian seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun, dipercayai menjadi m4ngsa d3ra.

Seperti diketahui umum, mangsa, Zubaidi Amir Qusyairi Abd Malek atau Amir dipelihara oleh keluarga angkat selama enam tahun sebelum diserahkan semula kepada ibu kandungnya sekitar Oktober 2020.

Menerusi pended4han polis pada Sabtu, ibu kandung dan bapa tirinya juga sudah direm4n tujuh hari kerana dipercayai menjadi dalang di sebalik kejadian itu.

Di Instagram pula, Tuhfah Nazira, salah seorang anggota keluarga angkat m4ngsa turut memuat naik video yang cukup meruntun hati.

Dakwa wanita itu, dia sekeluarga pernah bertemu Amir secara senyap-senyap dengan bantuan bapa tiri kanak-kanak itu selepas dia diserahkan kepada keluarga kandungnya di Melaka, sekitar tiga bulan lalu.

“Masa ni ayah tiri Amir bawa Amir jumpa kami secara diam-diam tanpa pengetahuan mak kandung dia.

Keluarga Norlida menyayangi Amir bagai dar4h daging sendiri.

“Bayangkan kami nak jumpa Amir pun macam kena seludup diam-diam.

“Siap pesan dekat Amir, adik jangan bagitahu mama tau nanti, respon Amir OK-OK,” tulis wanita itu.

Terdahulu, ibu kepada Tuhfaz Nazira, Norlida Abu Hassan sewaktu dihubungi mStar memaklumkan pernah bertemu anak angkatnya itu sebanyak dua kali sahaja selepas diserahkan semula kepada ibu kandungnya.

Bayangkan kami nak jumpa Amir pun macam kena seludup diam-diam.

TUHFAH NAZIRA

KAKAK (KELUARGA ANGKAT)

“Sejak serahkan Amir pada Oktober lalu, sempat dua kali saja bertemu. Bapa tirinya akan ambil kesempatan bawa Amir sekali kalau dia nak hantar barang di Kuala Lumpur. Masa tu dia akan beritahu saya dan kami berjumpa di kedai makan.

“Kali terakhir jumpa, bapa tirinya bawa Amir pada 7 November lalu. Amir ceria dan gembira sangat. Dia cakap nak sekolah dekat rumah ‘Umi’, nama panggilan untuk saya.

Pended4han terbaharu oleh ahli keluarga angkat kanak-kanak malang itu di Instagram.

“Kini saya tak berpeluang lagi nak tengok dia, dengan suara dia,” kata Norlida yang menetap di Rawang.

Dalam pada itu, video sayu yang dikongsi Tuhfah Nazira sehingga kini meraih lebih 200,000 tontonan di Instagram.

Rata-rata netizen turut membanjiri ruangan komen dengan ucapan salam takziah dan mendoakan agar keluarga angkat m4ngsa tabah dengan pem3rgian mengejut itu.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman berkata, mayat m4ngsa ditemui kira-kira pukul 4 petang, Jumaat, dipercayai did3ra oleh ibu kandung dan bapa tirinya di sebuah kediaman di Taman Krubong Jaya, Melaka.

Pasangan itu juga sudah ditahan rem4n selama tujuh hari bagi membantu si4satan.

M4ngsa dida4kwa lem4s di dalam tong air dirumahnya sebelum si4satan mendapati ada keced3raan pada fizikal badan.

May4t m4ngsa dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Melaka untuk bed4h si4sat dan satu kertas si4satan dibuka mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana melakukan bvnuh.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*