Pendakwah Gelar MK Penyanyi B0d0h, Rapkan Nama Pencipta Alam Dlm Nyanyiannya

Beberapa hari yang lalu, nama penyanyi hip hop tanah air, Joe Flizzow menjadi sebutan di media sosial apabila akan berkolaborasi dengan penyanyi hip hop Korea Amerika iaitu Jay Park, serta MK K-Clique.

Berita mengenai kehadiran lagu CIAO oleh Joe Flizzow featuring MK dan Jay Park ini telah membuatkan peminat mereka teruja.

Seperti yang dijanjikan, lagu CIAO ini sudahpun dikongsikan sejak 12 tengah malam, Jumaat dan sehingga kini menjadi bualan dan trending di Youtube.

Namun begitu, seorang pendakwah bebas tampil menegurcara penyampaian  beberapa lirik dalam lagu tersebut yang menurut beliau telah mempermainkan nama Allah dengan menyebut dalam rentak rap

Berikut perkongsian Ustaz Azhar di halaman facebook milik beliau

“PENYANYI BOD0H, RAPKAN NAMA PENCIPTA ALAM INI DALAM NYANYIANNYA

Petang 29 Jan 2021 jam 0438 pm, ketika mendengar lagu di radio, berkumandang satu lagu yang mana senikata dalam lagu tersebut ada mempermainkan nama Allah dengan menyebutnya

dalam rentak RAP, har4m jad4h betoi…

Tajuk Lagu: CIAO

DENGAR DI MINIT 2.07

Wahai sebahagian daripada artis artis yang sedang nak cari Publ1siti mur4han, dengarlah apa yang saya nak katakan:>

“Kalau hangpa nak menyanyi ka, nak berguling ka, nak menyuluq ka, hangpa nak jadi lutvng ka, itu hangpa punya pasai, apa ada akai, pikiaq sendiri lah”….

“Tapi tolong jangan melontarkan keb0dohan dan kebiadapan ketika hangpa nak menyanyi, bagi cerdik sama….ni sampai tak tau nak beza yang mana BOLEH yang mana TIDAK, sampai tak tau

Hukum Hakam lansung, h4ram jad4h betoi lah..

“Nama Allah mana boleh di RAPkan, kalau hangpa sebut nama Allah dalam bentuk RAP depan aku, mau aku bagi pen3ndang…

Kepada Siaran Radio, saya nak pesan kat hangpa juga…pilih lah sama lagu yang hangpa nak perdengarkan, hangpa pun satu b0doh juga, tak tau nak pilih lagu…Tua Tua Pun B0doh…

Ingatlah, sesungguhnya, ini adalah Negara Islam Malaysia, dan bukannya negara Y4hudi…

NAK BUAT APA PUN, BAGILAH CERDIK SAMA, JANGANLAH TUNJUK B0DOH SANGAT…

HORMATILAH KALAM KALAM THOYYIBA

Bagi sebahagian artis artis yang ada rasa tak puas hati dan muskil dengan apa yang saya poskan ini, bolehlah hubungi saya di talian 01**193630 Call dan Wassup

Rata netizan bersetuju dengan teguran dari Ustaz Azhar

“Tak bolh la ayat suci al quran.,nanyi bolh tpi bia kena dngn keadaan.,tngok RAP to dengn prempuan xcukp baju.,dengn RAP pakai rantai.,sama mcm ABPH amik hadiah ucap alhmdullillah.,ckp syukur tpi pakaian xckup.,islam memang mudah.,tpi jangn amik mudah.,”

“Maaf tuan..sama2 Kita nilai aksi dlm watak ini…melampau2 Artis ni..ros4kla anak2 Kita kalau mrka msih bebas bgini”

“Sokong tuan. Meng4rut sangat depa ni. Sampai tak tahwan punca dah. Ikut dan saja. Yang radio tv pulak dok Siar. Habis lingkup akidah anak bangsa”

Lirik lagu yang did4kwa mempermainkan nama Allah kerana ML menyebut dalam rentak rap

SEBAGAI pembuka kalendar seninya tahun depan, penyanyi rap Joe Flizzow bakal melancarkan lagu berjudul Ciao hasil kerjasama dengan penyanyi Korea Selatan, Jay Park dan bintang hip hop muda, MK pada 8 Januari lepas

Apa yang menarik, kerjasama itu membabitkan tiga negara iaitu Malaysia, Korea Selatan dan Singapura di mana komposer dan penyanyi Alyph menggalas tanggungjawab sebagai penerbit.

Justeru, Joe atau nama sebenarnya Johan Ishak, 41, teruja lebih untuk lagu itu.

Menurutnya, untuk diri sendiri, karya itu bakal menampilkan dimensi berbeza dalam corak penghasilan karyanya.

Dia bakal menunjukkan sisi dirinya yang lebih santai dan tidak serius sebagaimana lagu terdahulunya.

“Banyak yang membuatkan saya teruja dengan lagu ini sebenarnya. Peminat akan nampak Joe Flizzow yang agak berbeza disebabkan lirik saya gunakan bahasa pasar terkini.

“Jika dibandingkan dengan contohnya lagu Kuasa saya sebelum ini, liriknya lebih kepada penggunaan bahasa Melayu yang rasmi. Bagaimanapun, dalam lagu Ciao, saya berevolusi demi memastikan liriknya lebih dekat dengan percakapan seharian serta slanga pasar terkini.

“Bagi saya, itulah resmi yang akan sentiasa berubah dalam pasaran lagu hip hop. Demi kekal relevan, kita kena menggunakan bahasa yang lebih terkini dan tidak anak tirikan bahasa pasar,” katanya.

Berikut video klip yang di maksudkan. Lagu berjudul CIAO nyanyian oleh Joe Flizzow dan MK Click

Ciao Hip Hop slanga pasar

Berkongsi mengenai penghasilan lagu itu, Joe berkata, ia sebuah karya yang cukup istimewa kerana menggandingkan generasi berbeza. Paling menyeronokkannya lagu itu terhasil daripada ikatan persahabatan bersama Jay Park dan MK.

Menurutnya, aspek itu jugalah yang memberikan makna tersendiri terhadap kerjasama terbabit. Mana tidak, pembabitan Jay Park sendiri semestinya mampu meninggalkan impak apalagi dia dikenali seluruh dunia.

“Kerjasama menerusi lagu ini ibarat jambatan yang menghubungkan antara generasi berbeza serta berlainan negara. Penghasilannya pun sangat mudah walaupun ditulis sewaktu dalam tempoh krisis Cov1d-19 ini.

“Ketika itu, kami masing-masing berjauhan di mana MK berada di Kota Kinabalu, manakala Jay Park pula di luar negara. Bagaimanapun, ia siap dalam beberapa hari selepas mereka menghantar rakaman masing-masing kepada saya semula,” katanya.

Mengulas bagaimana kerjasama itu terjadi, Joe berkata, dia memang sudah lama menanti peluang dan masa untuk bekerja dengan dua penyanyi terbabit. Akhirnya, impian itu terlaksana dengan penghasilan lagu Ciao.

“Saya dan Jay Park memang sudah lama kenal serta rapat. Biasalah dalam komuniti hip hop ini, kami akan saling bertukar lagu. Dalam albumnya pun, dia ada jemput saya untuk bekerjasama.

“Jadi, ini masa untuk saya pula jemput dia memandangkan ramai peminat saya mungkin cuma kenal dia sebagai penyanyi. Tapi hakikatnya, sebagai penyanyi rap pun, dia memang handal.

“Manakala dengan MK, saya kenalnya ketika menghasilkan 16 Baris dan saya tumpang gembira dengan setiap kejayaannya bersama K-Clique. Untuk projek ini, saya terfikir untuk memasukkan dia juga berikutan sudah jumpa lagu terbaik,” katanya.

Mengenai harapan Ciao, Joe Flizzow juga yakin lagu itu akan pergi jauh secara semula jadi di seluruh dunia berikutan kerjasama terbina itu.

Menurutnya, dengan bantuan pengaruh Jay Park dan MK, pastinya capaian pendengar itu lebih luas.

“Lagu ini memiliki personaliti berbeza yang masing-masing cukup kuat. Semuanya terpulang kepada sejauh mana ia akan didengar menerusi pelbagai platform penstriman muzik yang ada sekarang.

“Jay Park sendiri memiliki kekuatan peminat yang cukup luar biasa di seluruh dunia. Saya yakin dengan bantuan daripada aspek itu, tentu sekali ia mampu menembusi pelbagai pasaran di luar.

“Bagi saya, ini adalah sebuah lagu yang bakal membuktikan karya hip hop Asia sangat dahsyat. Misi kami untuk lagu ini tidak lain untuk menunjukkan kualiti artis Asia bukan calang-calang,” katanya.

Pendakwah Gelar Lagu Nyanyian Mawi & AC Mizal ‘Lagu Kepala H0tak’

Sebelum ini lagu nyanyian Mawi dan AC Mizal juga tidak terkecuali menerima kritikan dari seorang pendakwah menggelarkan lagu nyanyian Mawi dan Datuk AC Mizal iaitu berjudul Al-Haq sebagai ‘Lagu Kepala H0tak’ dalam sebuah tazkirah yang disampaikan

Pendakwah yang difahakam seorang Ustaz itu mend4kwa cara penyampaian AC Mizal yang meminta keampunan dari Allah dalam bentuk ‘rapping’ adalah tidak sesuai dan dianggap b1adap.

“Lirik pertama elok, tapi bila part rapping tu ada ke minta ampung dengan Tuhan begitu? B1adap! Tak pernah Nabi berdoa begitu,” katanya.

Video tersebut dikongsi oleh Mawi dalam akaun Instagram miliknya. Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata tidak bersetuju dengan penilaian pendakwah tersebut terhadap lagu berkenaan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*