Pakai inai 2 warna, saudara mara komplen tapi pengantin tetap teruskan demi ‘adil dengan suami’ – “Mak kata tak betul, tak pernah dibuat orang”

SELAIN busana dan solekan, inai juga menjadi elemen penting buat pengantin pada hari bahagia mereka.

Namun, lain pula cerita wanita ini yang tampil pelik ketika majlis akad nikah pada awal tahun ini sehingga menjadi perbualan ramai.

Menurut Nurul Huda Mazelam, 25, sebelah tangannya dilukis inai berwarna merah, manakala sebelah lagi dilukis dengan warna putih.

Mesra disapa Nurda, dia sewaktu dihubungi mStar sempat memperincikan semula kisah di sebalik dua warna inai yang berbeza pada tangannya itu.

“Ikutkan saya nak warna putih pada kedua-dua belah tangan dan kaki. Tapi suami berkenan warna merah. Nak adil, saya buat dua-dua.

“Sebelah inai putih, sebelah lagi inai merah. Apabila ke masjid untuk akad nikah, terus semua orang perhatikan saya.

“Ada beberapa pengantin lain juga pada waktu itu. Memang inai saya yang jadi perhatian.

Inai Nurda yang menjadi perhatian ramai.

“Mak pun ada complain. Dia kata macam tak betul buat begitu. Tak pernah dibuat orang,” ujarnya.

Namun kata Nurda, dia tidak pernah menyesali tindakannya itu, malah gembira dengan hasilnya.

Ingatkan nak sanding lepas raya, tapi saya dah hamil.

NURDA

Kata Nurda, suaminya, Amirul Irfan Adnan, 31, yang juga seorang arkitek langsung tidak kisah dengan keputusannya itu.

“Sebab saya dengan suami tak sependapat, jadi saya buat dua-dua warna. Dia ada tanya, saya berani ke nak buat?

“Saya kata tak apalah, sekurang-kurangnya boleh tengok dua-dua warna pada tangan.

“Yang tukang lukis inai pun kata, dia tak pernah dapat permintaan pelanggan macam ni,” ujar Nurda lagi.

Biarpun mendapat teguran ibu dan sanak saudara, dia bagaimanapun menerima reaksi positif selepas berkongsi mengenai kisah itu di TikTok.

Nurda mengakui tidak kisah dengan pandangan orang mengenai inai itu.

“Mak saudara pun ada complain, jurudapur masa majlis pun ada tegur juga. Benda tak salah, cuma tak biasa tengok macam tu.

“Sebab tak pernah dibuat orang, saya beranikan diri. Saya post di TikTok, tak ada orang kec4m… cuma orang kata nampak pelik.

“Ia sekadar untuk kepuasan saya dan suami. Bila tengok gambar pun rasa puas hati,” ujarnya yang juga pengasas produk kecantikan sejak enam tahun lalu.

Kata Nurda, dia selamat dinikahkan dengan sekali lafaz di Masjid Gua Musang, Kelantan pada 1 Januari lalu.

Jelasnya, dia merancang untuk bersanding selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri, namun hasrat itu dibatalkan atas dua sebab.

“Bulan Januari tu kami hanya akad nikah. Ingatkan nak sanding lepas raya, tapi saya dah hamil. Sekarang usia kandungan tiga bulan.

“Tak nak sanding dengan perut buncit. Ditambah pula sekarang kes Cov1d-19 meningkat, jadi kami tak jadi buat lepas raya nanti,” ujarnya lagi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.mstar.com.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*