[VIDEO] “Sampai dah tak Iarat bangun” –BerIari Usvng Pes4kit Pengs4n, FrontIiner Reb4h Kepen4tan Atas Jalan

Kes Cov1d-19 terutamanya di Selangor tak menunjukkan penurunan sejak beberapa bulan lepas walaupun selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) dijalankan.

Disebabkan ini juga, sejak akhir-akhir ini Pusat Penilaian Cov1d-19 di Stadium Malawati, Shah Alam (CAC Stadium Malawati) dibanjiri orang ramai yang telah disahkan positif.

Dikatakan, ribuan pesakit Cov1d-19 telah pun tiba di CAC Stadium Malawati sejak jam 6 pagi lagi bagi melaporkan diri.

Dalam gambar-gambar dan video-video yang dikongsikan di media sosial, dapat dilihat orang ramai beratur panjang di CAC tersebut termasuk bayi, kanak-kanak dan warga emas.

Tak cukup dengan itu, frontliners dilihat terkejar-kejar cuba melayan serta memberikan raw4tan cem4s kepada orang-orang di sana yang tiba-tiba pengs4n dan sebagainya.

Frontliner reb4h kepenatan atas jalan

Dalam satu video yang dimuat naik di TikTok, dapat dilihat tiga petugas berlari membawa katil pengvsung kerana tiba-tiba ada seorang pes4kit pengs4n ketika menunggu giliran.

Lebih menyedihkan, selepas tiga petugas ini berjaya meletakkan pes4kit yang pengs4n ke atas stretcher dan berlari untuk memberikan bantuan kecem4san, katil yang dibawa mereka tiba-tiba terjatuh.

Mungkin terlalu penat, dalam video yang lain dapat dilihat salah seorang frontliner yang turut terjatuh bersama katil tersebut telah merebahkan diri di atas jalan dan tak larat nak bantu dua rakannya yang cuba untuk naikkan semula pes4kit yang pengsan itu.

“Frontliner yang jatuh tu dah tak larat nak bangkit dah”

Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen yang melihat video ini memahami keadaan frontliner tersebut yang kepenatan terpaksa terkejar-kejar melayan pes4kit.

Selagi takde kat tempat dorang memang tak boleh bayang penatnya macam mana

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*