’20 Tahun Kami Jadi Sahabat Ketawa & Menangis’ – Pemerg1an Siti Sarah Sentuh Emosi Azharina

Sudah mengenali Siti Sarah sejak 20 tahun yang lalu, pelantun suara ‘Elegi Sepi’ iaitu Azharina Azhar tidak dapat menahan seb4k sebaik sahaja mengetahui berita pemerg1an sahabat baiknya itu awal pagi tadi.

Bercakap kepada OHBULAN!, Azharina mengalirkan air mata dan seolah tidak percaya bahawa Siti Sarah sudah men1nggal dunia. Ujar Azharina, kenangan bersama Siti Sarah sejak usia mereka 16 dan 17 tahun pasti akan jadi memori terindah buat dirinya untuk selama-lamanya.

Kami kenal sejak bintang RTM

Nina kenal Sarah masa umur Nina 16 tahun dan dia pula 17 tahun. Masa itu kami berdua masuk Bintang RTM. Selepas pertandingan tu kami masih berkawan rapat sampai sama-sama sertai Gegar Vaganza musim ketiga. Kami berkawan dengan hati yang ikhlas dan bukan kerana nama, populariti, harta mahupun kekayaan masing-masing. Paling gembira, kami berdua sangat meminati muzik. Kami akan menyanyi dengan sepenuh hati dan sahabat Sarah iaitu Nana akan jadi penonton setia bila kami karaoke.

Menurut Azharina, dia mempunyai pelbagai kenangan bersama Siti Sarah sejak remaja sehinggalah sekarang. Tambahnya, mereka sudah mengenali karakter masing-masing sepanjang tempoh 20 tahun persahabatan itu. Disoal mengenai reaksi Azharina sebaik sahaja mengetahui mengenai keadaan Siti Sarah di 1CU, penyanyi ini meluahkan rasa terkejut dan tidak percaya pada mulanya.

Kalau nak bercerita mengenai kenangan, sebenarnya sangat banyak. Nina akan selalu ingat dia ketawa, senyum dan bersiap berjam-jam untuk nak keluar. Kami pernah keluar dari pagi sampai subuh masa muda-muda dulu. Bila dah meningkat usia dan ada anak-anak, kami hanya berbual menerusi panggilan telefon sahaja. Sepanjang Nina kenal Sarah, dia seorang wanita yang kuat, tabah dan tidak akan mengaku kalah dalam hidup. Di samping itu, saya yakin dia isteri yang taat dan setia terhadap Shuib, ibu yang penyayang, sahabat yang baik serta penyanyi yang sangat hebat. Pernah suatu masa, dia akan menyanyi lagu yang sama secara berulang kali bagi memastikan nyanyiannya perfect. Memang dia seorang yang hebat. Bila dapat tahu keadaan Sarah pada masa ini, saya rasa seolah berada dalam mimpi.

Ujar Azharina, dia hanya mampu mengalirkan air mata pada masa tersebut dan tidak berhenti berdoa. Jelas Azharina, dia yakin Sarah seorang individu yang sangat kuat. Pada masa yang sama, Azharina berharap ada keajaiban yang bakal berlaku terhadap sahabatnya itu.

Saya takut kehilangan dia

Nina yakin dia akan bangun. Nina dan semua doakan dia pulang dengan selamat kepada Shuib dan anak-anak. Kalau saya diberi peluang untuk berjumpa dengan Sarah sekarang ini, saya akan pelvk dia. Saya nak dia tahu bahawa anak-anaknya masih perlukan kasih sayang seorang ibu. Saya tahu ramai orang di luar sana nak Sarah bangun dan mereka tidak henti mendoakan yang terbaik buat Sarah. Namun, Allah lebih menyayangi Sarah. Tenang di sana sahabatku. Semua kenangan bersama akan Nina simpan buat selama-lamanya.

Namun begitu, awal pagi tadi seluruh rakyat Malaysia dikejutkan dengan berita sedih apabila Siti Sarah disahkan men1nggal dunia. Azharina berkata jantungnya seolah terhenti seketika dan benar-benar terkejut mengenai berita tersebut. Secara jujur, Azharina memberitahu bahawa dia berasa takut untuk kehilangan sahabat baiknya itu. Jelas Azharina, Sarah seorang yang sangat baik, hebat dan pesaing yang bagus sepanjang mereka berentap di dalam pertandingan nyanyian mahupun di luar.

Azharina berharap Shuib dan seluruh ahli keluarganya tabah dengan ujian Allah. Azharina turut yakin Shuib mampu menjadi bapa yang kuat demi anak-anak. Buat masyarakat di luar sana, Azharina berharap semua individu tidak memandang remeh mengenai pandemik Cov1d-19 ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://ohbulan.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*