“Selalu Mar4h & Pan4s” – Hafiz Mahamad & Syafiqah Aina Kena Buat4n Or4ng

Personaliti media sosial yang juga usahawan, Hafiz Mahamad mended4hkan bahawa dia dan isterinya telah terkena perbu4tan sy1rik seseorang.

Sikap Aina Berubah

Menurut Hafiz, dia mengetahui akan perkara tersebut selepas mendapatkan raw4tan secara Islam dengan seorang ustaz berikutan berhadapan dengan pelbagai perkara m1stik. Lebih mendvkacitakan, Hafiz turut mend4kwa sikap isterinya yang juga seorang personaliti media sosial terkenal, Syafiqah Aina seperti sudah berlainan dan tiba-tiba berubah.

Jelasnya, Aina telah menjadi seorang yang p4nas bar4n malah tidak lagi mesra seperti yang dikenalinya sejak dahulu lagi. Enggan mengeruhkan lagi keadaan, Hafiz berkata dia terpaksa mengalah setiap kali isterinya menjadi sedemikian.

“Katakanlah saya terjatuh nasi sikit. Benda itu pun boleh jadi panas. Tapi saya tak pernah marah, saya tak pernah melawan, saya tak pernah pun ambil sedikit hati atau sakit hati. Saya kadang-kadang pelik sampai cakap ‘yang, kenapa awak macam ini?’. Walaupun dia tak ungkap dengan kata-kata tapi tengok air muka dia saya tahu dia panas.

“Kadang-kadang saya peluk dia sebab saya malas nak panjang cerita kan? Kita bahagia. Apa yang awak tengok dekat sosial media itu benda yang betul. Memang kita bahagia tapi ada sedikit gangguan macam benda itu bagi kesan dekat saya punya hati dan diri.

“Saya tak pernah mel4wan, saya tak pernah tengking dan cakap ‘Aina, kau tak boleh macam ini. Kau tak boleh panas’. Saya tak pernah cakap macam itu. Sebaliknya, saya pelvk dia.

“Bila tanya ustaz, ustaz itu pun ada berkongsi juga bila m4khluk macam itu dia ada dekat tubvh badan seseorang itu bukan nak menghancurkan tubvh badan seseorang itu tapi nak meng4cau tubvh badan orang lain.

“Sebab tugas sy4itan ini, tugas m4khluk-m4khlus gh4ib adalah untuk mengh4sut. Yang bertindak adalah kita, dia mengh4sut. Alhamdulillah, Allah masih sayang akan keluarga saya, masih sayangkan saya dan isteri saya. Kita selalu beringat, kalau Aina marah saya akan redakannya. Kalau Aina terlepas rutin dia macam sediakan saya makanan, walaupun terpaksa dia buat juga sebab benda itu dekat dalam mungkin dia paksakan.

“Jadi saya syukur sebab Allah jaga dan sebab saya hari-hari minta ‘Ya Allah, Kau jangan hilangkan rasa sayang, rasa cintaku pada isteriku sama juga pada isteriku pada ku. Kau hantarkanlah, kurniakanlah setiap saat rasa cinta, rasa sayang, rasa rindu pada aku kepada isteriku dan isteriku untuk aku’ Setiap solat, saya berdoa benda itu” ded4h Hafiz

Hafiz Memaafkan Individu Tersebut

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)


Bagaimanapun, Hafiz meluahkan rasa syukur apabila segalanya kembali pulih seperti sedia kala dan sentiasa memaafkan sesiapa sahaja yang melakukan hal tersebut kepada mereka sekeluarga.

“Diri saya ini tidak ada apa-apa untuk didengk1kan. Saya juga tidak jadikan isteri dan anak sebagai korban untuk pemasaran produk. Apa pun, saya maafkan si pelaku dan reda dengan apa yang telah terjadi.

“Saya berharap agar kawan-kawan semua dapat mendoakan kesejahteraan saya sekeluarga,” katanya lagi

Hafiz mended4hkan perkara tersebut, selepas mengulas hantaran salah satu video di laman Insta-story nya yang memperlihatkan Aina sedangn menangis dan seakan menahan sakit dipercayai mendapatkan raw4tan perub4tan secara Islam.

Komen Netizen:

Untuk rekod, pasangan ini mendirikan rumahtangga pada 24 November 2017 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Raisya Arisa,3 tahun.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://murai.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*