Niat Lufya Nak Ambil Jadi Adik Beradik Haura Terb4ntut, Doa Agar Allah Lindung – ‘Tak Mudah Ini Bukan Warganegara’

Ramai yang tertanya-tanya perkembangan mengenai kanak-kanak perempuan yang dipercayai dipvkul oleh bapanya sendiri di tempat awam.

Terkini, pelakon Lufya Omar memberitahu anak mal4ng itu kini dijaga sepenuhnya oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Moga dapat penjaga yang baik

Berdasarkan tangkapan skrin yang dikongsikan di Instagram (IG), Lufya dimaklumkan bapa anak kecil itu sudah ditangkap pihak berkuasa.

Niat Lufya atau nama sebenarnya Lutfyah Sheikh Omar ingin melawat dan berhasrat untuk mengambil sebagai anak angkat tidak kesampaian.

JKM tolong jaga

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lufya (@lufyalaana)


Menurut sumber yang dihubungi, prosedur yang perlu diharungi tidak mudah kerana anak perempuan itu bukan warganegara Malaysia dan perlu menunggu kes mahk4mah selesai terlebih dahulu.

Sedikit info tentang adik Aisyah yang tular dipukul si ayah penagih dadah. Ayahnya telah ditangkap dan Alhamdulillah Aisyah di selamatkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) tapi info penempatan aisyah dirahsiakan.

Dalam pada itu, ibu kepada Laana Haura itu turut menitipkan doa agar anak kecil itu mendapat penjaga yang baik selain dipermudahkan Allah dalam urusannya.

Semoga Allah melindungi anak kecil yang tidak berd0sa ini dan Allah anugerahkan penjaga yang baik untuk Aisyah. Semoga terpelihara agamamu, akhlakmu dan baik masa depanmu anak.

Komen Netizen:

Menjengah di ruangan komen, rata-rata warganet turut sependapat tidak mudah untuk urusan pengambilan anak angkat memandangkan Aisyah masih mempunyai waris.

Terdahulu, tular video Aisyah ditumbuk ayahnya sehingga terjatuh ke atas jalan. Apa yang memilukan adalah tindakan Aisyah yang menghalang s4ksi daripada menghubungi pihak pol1s.

Sumber: Instagram @lufyalaana

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://ohbulan.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*