Kucing tidur dalam keadaan lapar undang seb4k ramai

Seperti yang ramai tahu bahawa, kucing yang berada di jalanan tidak sama nasibnya dengan kucing peliharaan dimana makan dan minumnya terjaga, kesihatan dan tempat tinggal diberi dengan penuh keselesaan oleh tuan mereka.

Jadi perkara itu mengundang lebih ramai pencinta kucing untuk sering meninggalkan atau memberi makan kepada kucing jalanan dengan membawa makanan haiwan terbabit yang disediakan apabila terjumpa.

Begitu jugalah yang dilakukan oleh seorang pemuda baik hati ini apabila perkongsiannya juga mengundang wargamaya merasa sayu.

IMG_20210504_131908

Melalui satu rakaman video yang dimuat naik oleh pemilik akaun TikTok atas nama Sinyoramdhani memaparkan kisah sedih seekor kucing yang dijumpainya dalam keadaan lapar.

Namun begitu lebih mencetuskan rasa sayu wargamaya lagi apabila demi menahan rasa lapar itu, haiwan tersebut tidur.

Perkongsian di TikTok itu mengundang wargamaya meluahkan rasa sedih mereka melihat keadaan dan nasib kucing tersebut yang dapat dilihat betapa laparnya kucing itu selepas diberikan makan.

“Dia tidur sambil menahan lapar”

Kucing laparIMG_20210504_132008

“Tak pernah nampak kucing tersangat lahap macam ni. Mesti dia lapar sangat”

IMG_20210504_132024

Sementara itu juga, diruangan komen wargamaya meninggalkan respon mereka dengan mendoakan agar rezeki pemuda ini yang menolong kucing lapar itu agar dimurahkan.

“Moga rezekimu lancar bang…”

Kucing lapar

SumberTikTok

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*