Setelah PM Umumkan M4laysia Akan Menjal4ni Satu Lagi MCO. Ini Titah Sultan Selangor Untuk Rakyat Mal4ysia

Sultan Sharafuddin mahu rkyat berk0rban untuk tidak meneruskan am4lan lazim pada Hari Raya seperti pulang ke kampung dan kunjung-mengunjung, demi mengelakkan wbak ini daripada terus mereb4k.

Shah Alam: Sempena Aidilfitri ini, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj menyeru agar rkyat dapat berk0rban untuk pulang ke kampung dan kunjung-mengunjung bagi mengelakkan wbak C0vld-19 terus mereb4k sehingga sukar dikwal.

Menurut titah perutusan Aidilfitri baginda menerusi Selangor Royal Office, baginda menyeru rkyat jelata agar menyambut Hari Raya kali ini dalam suasana sederhana dan berwaspada.

“Ini kerana Selangor masih lagi berada di dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) susulan menlngkatnya jumlah k3s baharu jangkltan wbak C0vld-19 yang sangat berbah4ya.

“Baginda amat bimbang dengan angka k3s jangkltan baharu dan kem4tian di Selangor yang semakin menlngkat setiap hari.

“Baginda mahu rakyat berk0rban untuk tidak meneruskan amalan lazim pada Hari Raya seperti pulang ke kampung dan kunjung-mengunjung, demi mengelakkan w4bak ini daripada terus mereb4k sehingga suk4r dikwal,” menurut titah baginda hari ini.

Sultan Sharafuddin turut berpesan agar seluruh rkyat tidak mengambil mudah dengan bah4ya wbak itu dan terus peka dengan situasi terkini di lokasi masing-masing.

“Paling penting, baginda mahu setiap individu yang perlu keluar ke tempat awam untuk mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) ditetapkan khususnya memastikan penj4rakan fizikal sekurang-kurangnya 1 meter dan pemakaian pelitup muka pada setiap masa.

“Baginda tidak mahu melihat lebih banyak kem4tian aklbat w4bak ini dan menyeru rakyat agar sama-sama membantu pihak berkuasa untuk menghentikan penularan wbak ini sepenuhnya,” titah baginda.

Pada kesempatan itu, Sultan Sharafuddin, Tengku Permaisuri Selangor Tengku Permaisuri Norashikin serta Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah berkenan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri 1442 Hijrah kepada seluruh umat Islam khususnya di Selangor dan di Malaysia amnya.

“Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin. Duduk di rumah, jangan berhimpun, berdoa hentikan w4bak,” menurut titah baginda.

Sumber:Harian Metro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : http://www.dnq.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*