Tersalah Beri Ucapan Hari Raya Keluarga, “Mesti Mak Dia Cikgu Bahasa Melayu”

Hampir seminggu umat Islam meraikan hari raya. Tiada apa yang lebih bermakna jika dapat meraikan hari kemenangan ini bersama orang tersayang serta keluarga masing-masing. Sudah pastinya saban tahun akan menjadi kenangan terindah.

Namun begitu disebabkan pandemik yang berlaku hari ini, jika dapat meraikan bersama keluarga memang satu rahmat yang perlu disyukuri. Malah kalau korang masih tinggal bersama ibu bapa ia menjadi satu peluang paling berharga.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ERA – Muzik Hit Terbaik (@era.je)


Walau bagaimanapun, ragam di hari raya sebuah keluarga ini telah mencvri perhatian ramai. Dalam rakaman yang dikongsikan semula di Instagram ini, kelihatan sebuah keluarga kecil sedang merakamkan video ucapan selamat hari raya.

Namun anak lelaki keluarga ini tersalah beri ucapan hari raya keluarga dengan mencipta ayat sendiri dan tidak mengikut template yang disediakan ibunya. Mendengarkan ucapan panjang tersebut, ibunya terus menegur. Berikut adalah rakaman telatah keluarga ini beri ucapan hari raya:

Perkongsian rakaman ini yang telah dimuat naik semula di Instagram Era.Je telah meraih lebih 275 ribu tontonan dan 45 ribu likes. Rata-rata warganet meninggalkan reaksi mereka mengenai rakaman ini di ruangan komen seperti berikut:

“Hahaha stail g1la mak dia”

Tersalah Beri Ucapan 3

“Haa kan dah kene tampo”

Tersalah Beri Ucapan 2

“Saja ulang2 tengok biar bengkak pipi dia”

Tersalah Beri Ucapan 1

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://himpunanceritalawak.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*