Banyak Benda ‘Tidak Sihat’ Akan Datang, Ibu Pad4m Akaun Media Sos1al Anak Yang Ada 1.7 Juta Pengikut

Ketagihan melampau remaja masa kini terhadap media sosial dilihat pendorong kepada pembentukan perilaku dan sikap negatif kerana terpengaruh dengan kandungan di media sosial.

Tindakan drastik seorang ibu ‘influencer’ berusia 14 tahun ini memadam akaun media sosial anak perempuan setelah membuat pemerhatian bahawa Tiktok dan Instagram akan mendatangkan perkara yang ‘tidak sihat’ untuk anaknya.

Fernanda Rocha Kanner berkata  dia tidak mahu anak perempuannya yang dikenali sebagai ‘Nina Rios’ menjadi penilaian orang ramai dalam media sosial.

Nina Rios atau nama sebenarnya Valentina ini mempunyai lebih dari 1.7 juta pengikut di laman Tiktok dan Instagram milikinya.

“Saya rasa ia satu gejala yang tidak sihat bagi orang dewasa malah lebih-lebih untuk remaja yang meningkat dewasa ini. Lambat-laun Valentina akan faham nanti,” ujarnya.

Tambah wanita ini, dia tidak mahu anaknya membesar dengan ‘watak’ di dalam media sosial. Malah tariannya yang dimuatnaik di laman Tiktok ini seperti ‘babun’ yang tengah berlatih menari.

“Ini adalah genarasi yang menyedihkan pada abad ini…”

Fernanda berkata tindakannya ini mendapat pujian daripada para ibu di luar sana, namun remaja yang lain menganggap perbuatan ini adalah  ‘posesif’.

Bagaimanapun, anak perempuan ini tidak gembira dengan tindakan ibunya dan dia terpaksa mengikut arahan daripada ibunya sebelum berlaku perkara yang lebih burvk.

Sumber: Dailymail

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Siakap Keli

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*