[VIDEO] Klinik Di Dubai Cukup Canggih Dengan Rob0t, “Ni Kalau Kat Malaysia…”

Tinggal beberapa bulan sahaja lagi kita akan berganjak ke satu lagi tahun baru. Dulu masa zaman kanak-kanak yang mana pada sekitar 1990-an pastinya ramai ingat akan slogan kata ‘Wawasan 2020’. Pada waktu itu bila disuruh lukiskan bayangan pada tahun tersebut pasti akan ada yang melukis kereta terbang dan bangunan pencak4r langit.

Namun itu kisah dahulu, kini kita hampir memasuki tahun 2022. Tiada banyak yang berubah sejak beberapa tahun ini. Biarpun begitu, di negara luar yang lebih maju sudah nampak dan terbukti teknologi moden yang digunakan dalam kehidupan seharian.

Sama seperti suasana sebuah klinik di Dubai ini. Dalam perkongsian oleh seorang usahawan bernama Irfan Khairi ini, kelihatan suasana nampak di klinik tersebut cukup teratur dan lebih menarik perhatian ramai adalah penggunaan robot sebagai pekerja di situ.

Berikut adalah perkongsian penuh yang dimuat naik menerusi akaun TikTok Irfan Khairi ini:

Wow, nampak sungguh selesa suasana klinik di Dubai ini! Perkongsian rakaman ini telah meraih lebih 4.1 juta tontonan dan 500 ribu likes. Di ruangan komen ada yang kagum dan ada juga yang membayangkan jika robot seperti itu ada di Malaysia:

“Betulah nilah taun 2020 yang kita bayangkan cuma takde kereta terbang”

Klinik di dubai canggih 3

“Doraemon terkejut melihat ini”

Klinik di dubai canggih 2

“Kalau kat Malaysia tak sampai sejam..robot tu dah hilang”

Klinik di dubai canggih 1

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*