“Wujud Lagi Anak Muda Sekarang Rajin Berkerja” -Berjalan Kaki Ke Tempat Kerja, Tindakan Bos Dia Buat Ramai Terharu

Walaupun musim pandemik ini, ramai peniaga yang terutamanya terjejas pendapatan kerana golongan peniaga ini tidak dapat membuka kedai makanan atau restoran mereka. Tetapi masih juga ramai yang mencari jalan lain iaitu menjual secara dalam talian dan juga COD ke rumah2 yang agak dekat dengan mereka.

Sekarang ini apabila kerajaan sudah membenarkan peniaga2 ini membuka perniagaan mereka, ramai peniaga yang telah membuka kedai mereka. Kisah yang telah dikongsikan oleh seorang pengguna di aplikasi Tik Tok @rinie118 yang telah memuat naik sebuah video mengenai seorang staff die yang berjalan ke tempat kerja setiap hari.

Menurut kenyataannya di dalam video tersebut, staffnya itu berjalan kaki agak jauh setiap hari untuk berkerja dan disebabkan beliau kesian dan ingin menolong staffnya itu, beliau membelikan hadiah sebuah basikal kepada staffnya itu.

Semangat yang kental untuk bekerja yang ditunjukkan oleh anak muda itu harus dipuji. Walaupun jarak ke tempat kerja itu agak jauh tetapi tidak pernah dia mengeluh dan terus bekerja walaupun bagi sesetengah orang, itu adalah menyusahkan dan meletihkan.

Video:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ERA – Muzik Hit Terbaik (@era.je)


Bila diberikan hadiah basikal tersebut, staff nya itu semakin bersemangat dan terus datang awal untuk bekerja. Sifat sebegitu yang harus kita puji dan diharapkan lebih ramai anak2 muda yang begitu aktif dalam mencari pendapatan dan rezeki yang halal. Semoga dengan kisah perkongsiannya itu, kita harapkan lebih ramai anak2 muda begitu. In shaa Allah.

komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Ig era.je

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*