[VIDEO] “Mulia Sungguh Hati Awak” – Zara Zya Berkongsi Rezeki Dengan Anj1ng Jalanan

Berbuat baik sesama makhluk sememangnya dituntut oleh semua agama, tidak hanya agama islam. Anj1ng selalu dilabel sebagai haiwan yang gar4ng dan selalunya masyarakat kita takut untuk mendekati anj1ng dek kerana gig1tan anj1ng boleh menyebabkan keced3raan tervk.

Tetapi anjing juga haiwan yang baik dan setia. Terkini, seorang pelakon dan juga usahawan kecil kecilan iaitu Zara Zya telah memuatnaik satu video dirinya yang sedang memberi makanan kepada anj1ng liar.

Video tersebut dimuatnaik di laman sosial beliau dan mendapat beribu tontonan dan komen yang positif terhadap usaha beliau yang murni itu. Kerana kasihan melihat anj1ng itu yang masih menyusu anak2nya, Zara telah memberi makanan kepada anj1ng2 itu.

Zara Zya sememangnya terkenal dengan sifat baik hati dan apabila berlakon juga beliau selalu ditawarkan dan diberikan watak yang memperlihatkan kelembutan dan kebaikan dirinya.

Video:

@zarazyaofficial

Semoga pintu-pintu kebaikan terbuka luas untuk kita hari ini.. Aaminn ? #ZaraZyaOfficial

♬ original sound – ZaraZya – ZaraZya

Walaupun begitu diharapkan masih ramai yang akan prihatin kepada nasib haiwan yang terbiar dan kelaparan bukan sahaja anj1ng malah juga kucing.

Masih banyak haiwan2 yang terbiar yang perlu diberi makanan dan diharapkan lebih ramai yang akan mengikut jejak Zara kerana haiwan juga adalah makhluk yang bernyawa dan tak salah berkongsi rezeki dengan mereka.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Tiktok

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*