[VIDEO] Nelydia Senrose Syukur Dapat Suami Matang, Dah Berubah Banyak Dari Cepat Member0ntak

Pelakon Nelydia Senrose akui banyak perubahan diri berlaku selepas berkahwin dengan suami, Mohd Hafez Halimi.

Dapat suami tenang

Berkongsi ketika ditemu bual di program Wanita Hari Ini, Nelydia, bersyukur kerana dikurniakan seorang suami yang matang dan ikhlas dalam memimpin ke jalan Allah.

Ded4h aktres berumur 28 tahun ini, dia kini sedang dalam proses untuk berubah menjadi insan yang lebih baik.

Mulanya saya tak faham tentang rumah tangga, ingatkan berkahwin sama macam bercinta. Tapi sebenarnya, bila dah masuk alam perkahwinan, kita matang secara tak langsung. Dulu saya cepat member0ntak tapi bila dapat pasangan yang tenang, saya turn down.

Hafiz mendidik tetapi tak mem4ksa. Bila saya tengok Hafiz jaga solat, saya pun ikut. Setiap manusia mesti akan ada rasa nak berubah jadi lebih baik.

Saya pun perlahan-lahan nak berubah, Hafiz pun bagi sokongan moral. Sokongan moral itu penting. Sebab kita memang nak jadi lebih baik tapi kadang-kadang tak tahu nak pilih jalan.

Suka dengar ceramah

Tambah pemilik nama Nik Zaris Nelydia Nik Sen, dia dan suami mempunyai jurang perbezaan umur selama 11 tahun namun itu tidak menjadi g4ngguan dalam berkomunikasi.

Usia Hafiz jauh dengan saya. Saya belum sampai dekat umur dia tapi dia dah pernah lalui masa umur saya. Dia dah tau perangai masa muda. Jadi, kami kena jumpa dekat half way (titik tengah) di mana Hafiz banyak nasihat.

Dalam pada itu, pelakon drama Khilaf Asmara mended4hkan suaminya suka mendengar ceramah pada setiap malam dan itu menjadi salah satu medium yang menj3ntik hatinya.

Video:

@nasrulnuddinnasri

Temubual bersama Nelydia Senrose & suaminya, Hafez Halimi dalam program Wanita Hari Ini di TV3. #NelydiaSenrose #MalaysianActressSeries

♬ bunyi asal – Nasrulnuddin Nasri – Nasrulnuddin Nasri

Setiap malam Hafiz suka dengar ceramah. Saya rasa perkara itu sangat penting sebab bila dia buka ceramah, ada point yang betul akan jentik hati saya.

Kadang-kadang deg1l tak nak dengar cakap suami tapi bila dengar fakta betul, kita perlahan-lahan berubah. Banyak sangat saya berubah berbanding dulu dengan sekarang. Dari segi kawal em0si dan b4ran.

Untuk rekod pasangan ini berkahwin pada April 2019 selepas melalui fasa perkenalan sejak April 2017.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : ohbulan.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*