“Bapak ‘Power’ Akak ni..” – Selamba Akak Ni Tarik Lagu Di Penjara Janji, Ada Yang Cakap Boleh Jadi Vokalis Wings

Wings, merupakan sebuah kumpulan rock yang tidak asing bagi segenap masyarakat Malaysia. Kumpulan ini mulai terkenal pada era 80an dan masih relevan sehingga kini.

Antara lagu paling famous karya kumpulan muzik rock Malaysia ini ialah Di Penjara Janji, Taman Rashidah Utama, Sejati dan banyak lagi.

Penyanyi solo mereka, Ahmad Azhar Bin Othman atau lebih dikenali sebagai Awie merupakan seorang penyanyi yang dicembvrui ramai kerana mampu menyanyikan lagu “high note” yang tidak mampu ditandingi oleh penyanyi bbnu.

Walaupun sudah berusia 53 tahun, namun beliau masih mampu menyanyi lagu “high note” seperti masih muda lagi.

Baru-baru ini tular video yang dikongsikan di aplikasi tiktok oleh Angah Rock, seorang wanita menyanyikan lagu “paling tinggi di Malaysia” iaitu lagu Di penjara janji karya kumpulan Wings.

Video tersebut mendapat sebanyak 300 ribu tontonan dan 30 ribu sukaan. Dia yang santai menyanyi bertongkatkan penyapu mampu tapau lagu tersebut seperti penyanyi yang berpengalaman.

Video:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lawak Lah (@lawak_laah)


Suaranya yang serak-serak basah berjaya memikat hati netizen. Min terpvkau tengok akak ni nyanyi, boleh bersaing dengan Awie dah. Kalau min yang nyanyi, confirm hilang suara dah esoknya.

Akhir kalam, komen yang baik-baik sahaja yaa. Semoga seni tanah air Malaysia semakin maju di masa hadapan dan semoga akak rock ni juga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : sinetronmalaya.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*