“Bayarlah Dulu, Nanti…”- Patutlah Suruh Bayar, Rupanya Ibu Ini Sembunyikan Sesuatu Dalam Begnya Bikin Berdekah

Setiap orang pasti selesa dengan dompet yang digunakan untuk menyimpan duit dengan jangka masa yang lama. Ada kalangan yang betul-betul sayang dengan dompet walaupun sudah rosak atau lusuh, masih juga pakai.

Bukan sebab tiada duit untuk beli dompet baru, tapi kadang-kadang ia lebih selesa untuk digunakan atau mungkin ada sentimental value dengan dompet tersebut.

Berbeza dengan kisah ini, tular di TikTok yang dmiliki oleh negara jiran, Indonesia. Video tersebut menunjukkan seorang anak membeli baju di kedai dan menyuruh ibunya untuk membayar dahulu.

Namun si ibu menolak permintaan anaknya dengan teragak-agak untuk membayar. Si ibu mula rasa teragak-agak untuk membayar sehinggakan tanya pada penjuak tersebut untuk “Qr code” tetapi di kedai itu tiada alat untuk scan dan hanya menyerima cash saja.

Reaksi ibu yang menahan malu dan teragak-agak untuk membayar itu seolah menyembunyikan sesuatu yang ada dalam begnya.

Sejurus dipujuk oleh anaknya untuk membayar dahulu, ibunya akur untuk dengan mengeluarkan ‘dompet’nya dalam beg perlahan-lahan. Apa yang mengejutkan si ibu mengekuarkan bekas makanan yang berisi duit!

Video:

@bagassianipar_

komedi komedi komediiii

♬ suara asli – Bagas Sianipar – Bagas Sianipar

Bergema kedai itu dipenuhi dengan gelak tawa mereka.

Dalam pada itu, mungkin anaknya sengaja untuk menyuruh ibunya membayar dahulu atas sebab nak ‘k4ntoi’kan dompet ibunya atau memang tidak tahu keadaan dompet ibunya

Video tersebut dapat sebanyak 4.6 juta tontonan dan 402 ribu likes. Meninjau pada ruangan komen, netizen turut terhibur dengan perwatakan ibunya dan tidak menafikan sikap ibu-ibu semulajadi memang tidak lari dengan penggemar bekas makanan. Malah ada yang memuji kekreatifan ibu itu.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : keluarga.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*