[VIDEO] “Keindahan bersedekah” – Ramai puji cara pakcik ini bersedekah, Mesti lepas ni budak tu rajin datang masjid

Bersedekah merupakan amalan mulia yang dituntut oleh semua agama. Dengan bersedekah, kita akan menggembirakan hati dan menolong ramai insan yang tidak berkemampuan.

Bukan sahaja bersedekah duit, malah jika senyum kepada seseorang juga dianggap sebagai sedekah. Amalan bersedekah ini harus dijadikan amalan seharian jika hendak mendapat kehidupan yang lebih bahagia dan mendapat lebih banyak rezeki.

Melalui sebuah rakaman video yang dimuatnaik di aplikasi Tik Tok, seorang lelaki yang sangat murah hati sedang memberikan sedekah kepada seorang budak lelaki yang sudah habis solat berjemaah di masjid.

Bukan sahaja beliau memberikan sedekah kepada budak lelaki itu tetapi beliau turut bersedekah ke tabung masjid. Sangat bersopan hendak memberikan sedekah kerana belaiu sedaya upaya sembunyi dari dilihat jemaah lain.

Video:

@tokazhari

Keindahan bersedekah dan mengembirakan orang lain.. #sedekah #beri #kongsibahagia #mengembirakan #iman #taqwa #keindahansedekah

♬ original sound – Your Crush – Your Crush

Ketika diterjah ke ruangan komen pula, ramai yang memuji adab beliau yang memberikan sedekah dengan sangat sopan walaupun banyak komen tentang status beliau yang seorang pangkat Dato tetapi beliau sangat merendah diri.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.tiktok.com/@tokazhari, sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*