“Patut Semua Suami Rasa” Bila Isteri Me Time, Suami Huru-Hara Seharian Urus Anak-Anak

Lumrah kehidupan rumah tangga, biasanya urusan kerja rumah termasuk bab menjaga anak-anak dipelopori oleh para isteri.

Memang kaum isteri paling hebat dengan pengurusan kerja rumah termasuk menguruskan anak tak kira sama ada isteri bekerja di pejabat mahu pun bergelar suri rumah.

Bagaimanapun kebanyakan para suami zaman sekarang sudah semakin prihatin dan ringan tulang untuk membantu para isteri membuat kerja rumah dan menjaga anak.

Lebih ekstra prihatin bila para suami memahami keperluan isteri untuk mempunyai masa sendirian atau me time berkualiti bagi melakukan perkara-perkara yang dia minat dan suka.

Percayalah, me time yang para isteri nikm4ti mampu memberikan mereka semangat baru selepas pulang kerana ketika me time, mereka dapat bergembira dengan apa yang dilakukan dan melupakan seketika kepenatan tugasan di rumah dan menguruskan anak-anak.

Tiada ruginya para suami membenarkan isteri mempunyai me time sekali-sekala.

Semuanya untuk kebaikan dan keharmonian rumah tangga sendiri.

Bukankah ada formula rumah tangga yang biasa kita dengar dalam memastikan kebahagiaan hidup berkeluarga itu bermula daripada isteri yang bahagia atau lebih popular orang putih sebut “Happy Wife, Happy Family”.

Di Sebalik Me Time Isteri

Menonton video yang dikongsikan oleh zaimzainiofficial di TikTok, bagaimana kehidupan yang dilalui seharian menjaga anak-anak dan membuat kerja rumah bila isterinya tiada di rumah mengundang

Pengalaman yang dilalui oleh bapa dua anak ini boleh dijadikan pengajaran kepada para suami yang mungkin sebelum ini tak memahami tugas sebenar seorang isteri.

Menurut Zaim, dia tidak menyangka duduk di rumah menguruskan anak-anak dan kerja rumah lebih penat berbanding kerja di luar atau di pejabat.

Dia juga turut melu4hkan rasa empati dengan para suri rumah yang sepanjang hari melakukan semua tugasan tersebut tanpa henti.

Sumpah tak sangka duduk rumah dengan anak-anak lagi penat dari kerj luar/ofis

Ni baru kejap, macam mana agaknya suri rumah yang hari-hari buat kerja rumah dengan urus anak-anak?

Video:

@zaimzainiofficial

Tak sanggup 😩 #fyp #tipsrumahtangga

♬ Kinda awkward – ionics

Justeru sebagai suami yang prihatin, Zaim menyeru para suami di luar sana agar memahami para isteri dan cuba mengambil inisiatif untuk merasa sendiri pengalaman bergelar suri rumah dan membenarkan isteri keluar menghiburkan hatinya tanpa ditemani suami dan anak-anak sekali-sekala.

Zaim turut meminta maaf kepada isterinya kerana sebelum ini pernah mempertikaikan apa yang dilakukan oleh isteri sepanjang hari berada di rumah.

“buat suami-suami tolonglah faham isteri dan rasalah buat kerja rumah seharian

kasihankan isteri kita yang membantu kita sedangkan uruskan rumah tangga tanggungjawab suami buakn isteri tau. bantulah

Sorry sayang i pernah cakap “sayang penat buat apa je kat rumah?”

Rata-rata para isteri yang menonton video itu bersetuju dengan perkongsian tersebut kerana barulah para suami merasai sendiri pengalaman yang sama macam isteri.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : keluarga.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*