“Tak Kuat Nak Tengok, Muka Dia Pun Sedih” – Beg Spiderman Kanak-Kanak Dipegang ‘Akak Polis’ Undang Seb4k Netizen

Sebuah beg galas Spiderman kanak-kanak yang dipegang oleh seorang anggota polis wanita sewaktu misi pencarian m4ngsa terakhir trag3di tanah runtuh di Batang Kali mengundang rasa seb4k netizen.

Foto tular tersebut merakamkan anggota polis wanita berkenaan memelvk beg kanak-kanak itu dengan erat dan wajahnya juga kelihatan sugul seolah-olah menahan seb4k di tempat kejadian.

Menerusi ruangan komen, rata-ratanya mengatakan bahawa beg itu bertujuan untuk membantu anjing unit pengesan (K9) dalam operasi mengesan mangsa terakhir tanah runtuh.

Namun netizen juga tidak dapat menyembunyikan rasa h1ba dan s4yu melihat wajah anggota polis wanita itu yang disifatkan sebagai seorang yang kuat dari segi ment4l demi melaksanakan tugasnya.

“Kerja macam ni saya angkat bendera putih… Saya takut saya tak kuat dari segi ment4l dan emosi. Saya tabik kepada insan yang bekerja beruniform, anda memang kuat,”

“Ya Allah sedihnya muka akak polis tu pun s4yu je,”

“Kalau aku dekat tempat akak polis tuu hmmm… Mahu bengk4k mataa n4ngis, dah la hati bukan setakat tisu. Cepat touching kalau bab-bab macam ni,”

“Kuat kakak polis ni pegang bag tu… Kalau aku entahlah dah stress giler… Tak semudah tu kerja mereka…”


Dalam perkembangan terbaharu, penantian selama sembilan hari berakhir apabila m4ngsa terakhir iaitu seorang kanak-kanak lelaki berjaya dijumpai oleh pasukan penyelamat di lokasi benc4na tanah runtuh Tapak Perkhemahan Father’s Organic Farm, Batang Kali, Selangor, petang tadi.

M4ngsa ke-31 itu yang merupakan m4ngsa terakhir dijumpai dan dibawa keluar sekitar jam 5 petang oleh pasukan SAR.

Tr4gedi runtuhan tanah yang telah mer4gut puluhan ny4wa berlaku pada 16 Disember lalu berjaya dinoktahkan pada hari ini apabila m4ngsa terakhir dibawa keluar dan seterusnya ke Jabatan Forensik, Hospital Sungai Buloh untuk tindakan selanjutnya.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : gempak.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*