[VIDEO] Rancak Menari Tarian Singa, G4dis Berhij4b Tular Jadi Bualan Ramai

Di TikTok, tular sebuah video yang memaparkan seorang g4dis lengkap bertudung menjadi ‘kepala singa’ ketika membuat persembahan tarian singa dalam sebuah majlis, baru-baru ini.

Tangkas menari

Diberi tanggungjawab untuk berada di posisi hadapan, g4dis itu sekali gus berjaya mencvri tumpuan netizen kerana mampu mengawal setiap langkah tarian walaupun bukan berbangsa Cina.

Malah, ketangkasannya menari dengan tarian yang memuk4u mendapat sorakan meriah daripada penonton yang berada berdekatan dengan lokasi majlis tersebut terutamanya apabila dia ‘melepaskan’ kostum yang dipakai.

Bukan senang nak dapat stamina banyak untuk menari. Lagi-lagi menari tarian singa ni. Memang perlukan banyak latihan.

Pupuk semangat perpaduan

Memandangkan perayaan Tahun Baharu Cina bakal disambut tidak lama lagi, warganet di bahagian komen rata-ratanya memuji tindakan remaja perempuan itu kerana tidak kekok untuk meraikan tarian singa bersama rakan-rakan Cina yang lain.

Bukan itu saja, netizen mengatakan penglibatannya sebagai penari tarian singa secara tidak langsung memupuk semangat perpaduan dan melambangkan keharmonian negara walaupun berlainan kaum.

Memang hebat, timing tak lari langsung. Tabik! Tahniah, adik. Terbaik 1 Malaysia… Memang nampak betul usaha, menari nampak lancar je.

Video

@ahpeng2830

this 1 malaysia

♬ original sound – Ah Peng – Ah Peng

@cikgurishi

1malaysia#malaysia #melayutiktok #chinatiktok #indiantiktok #malaysiatiktok #chinese #cny #drangon #cikgurishi #rishitonewow

♬ original sound – CikguRishi – CikguRishi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : ohbulan.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*