Lucu! Slang Durian Kimchi Belajar Cakap Kelantan Buat Ramai Terhibur

SELEBRITI media sosial, Maryam You Narae atau lebih dikenali sebagai Maryam Durian Kimchi dan suami, Ryzal Ibrahim memang tidak memerlukan pengenalan lagi dalam dunia hiburan.

Terkenal dengan telatah lawak yang membuatkan semua terhibur, Mariam dan suaminya selalu memuatnaik konten yang lawak. Walaupun berketurunan korea, mariam fasih berbahasa melayu baku dan juga fasih sedikit berbahasa kelantan.

Terkini, sebuah video telah dimuatnaik oleh pasangan tersebut apabila Ryzal yang meminta mariam untuk mengerjemah perkataan bahasa melayu yang diberitahunya itu kepada perkataan bahasa kelantan dan ianya membuatkan peminat mereka tergelak besar dengan pengetahuan bahasa kelate mariam.

Bukan sahaja dapat memjawab setiap perkataan yang diberikan oleh Ryzal dengan betul tetapi perkataan itu juga disebut dengan lancar. Hebat betul mariam, bukan sahaja boleh bercakap bahasa melayu tapi boleh berbahasa dialek kelate lagi. Tapi tulah sempat lagi Ryzal menyakat mariam dengan perkataan yang “tidak elok”.

Video:

@xtra_my

Dah boleh dah tu Maryam cakap bahasa kelate tapi tulah Ryzal ni suka ajar ayat pelik kesian Maryam 😭🤣🤣 #fyp #xtramy #maryam #duriankimchi #cakap #kelantan #ryzal #viral #beritaditiktok #sembangentertainment

♬ original sound – XTRA – XTRA

Ketika diterjah ke ruangan komen, rata- rata warganet terhibur dengan mariam yang memang suka ketawa dan ayat pelatnya yang lawak untuk didengar dan ramai juga yang tergelak dengar ayat yang Ryzal bagi kepada Mariam.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.tiktok.com/@xtra_my, sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*