[VIDEO] “Bawa bekal keropok je datang sekolah” – Ramai puji wajahnya adik ini tetap ceria walaupun tak bawak duit ke sekolah

Mungkin ramai di antara kita yang rasa diri mereka atau keluarga mereka sudah susah atau miskin, tidak seperti keluarga lain yang penuh dengan kesenangan yang melimpah ruah. Minta sahaja apa mesti ditunaikan.

Tetapi sebenarnya ramai yang tidak tahu sebenarnya masih ramai yang lebih susah dari kita bayangkan. Ramai yang masih berada dalam kesusahan tetapi tetap bersyukur dan masih boleh tersenyum walaupun serba kekurangan.

Ketika semua murid yang lain pergi ke kantin untuk membeli makanan dan makan tetapi ada seorang budak lelaki bernama Fakim yang tidak mempunyai makanan lain tetapi hanya dibekalkan keropok sahaja untuk makanan tengahari. Walaupun tidak ada makanan nasi dan duit belanja tetapi dia tetap ceria dan seperti sudah biasa dengan keadaan itu.

Dalam rakaman tersebut, seorang guru telah membuat video mengenai kisah muridnya di sekolah dan bertanyakan kepada Fakim samada dia membawa duit atau tak ke sekolah pada hari ini dan apabila dijawab “tidak”, guru itu memberikan sekotak susu dan memintanya supaya belajar rajin-rajin apabila besar nanti.


Apabila dilihat pada ruangan komen pula, rata-rata warganet tersentuh hati dengan keceriaan yang ditunjukkan oleh kanak- kanak itu walaupun tidak mempunyai duit belanja sekolah dan tidak ada makanan lain. Masih ceria dan boleh tersenyum lebar.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.instagram.com/kongsi.viral/, sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*