‘Rohana Jalil Meninggal Dunia Selang 15 Minit Selepas Baca Yassin’ – Suliza Salam

 

Industri seni kehilangan lagi bintang berbakat apabila penyanyi popular era 1980-an, Rohana Jalil, meninggal dunia, pada 11.33 malam Selasa.

Sempat jumpa

Pemergian Rohana atau nama sebenarnya Dara Abdul Jalil bukan saja memberi kesan kepada keluarga malah rakan artis.

Menerusi Instastory, penyanyi Datin Suliza Salam bersyukur kerana sempat menziarahi arwah semasa hayatnya masih ada.

Menurut Suliza, 58, dia sempat sedekahkan bacaan Yasin sebelum arwah menghembuskan nafas terakhir selang 15 minit kemudian.

Innalillahiwainnailaihirojiun. Syukur alhamdulillah sempat bertemu dan memperdengarkan surah Yasin buatnya. 15 minit sebelum kak Ana (nama panggilan) menghembuskan nafas terakhirnya.

Kembalinya seorang sahabat, seorang ibu untuk bertemu sang penciptanya.

Berehatlah ..

Dalam pada itu, ibu kepada penyanyi Ismail Izzani menyifatkan arwah Rohana sebagai insan yang baik. Katanya lagi, dia akan mengabadikan kenangan pahit manis mereka sepanjang bergelar anak seni.

Pelantun lagu Untuk Sekali juga mendoakan agar Allah SWT mengampunkan segala d0sa arwah serta amal ibadahnya akan diterima.

Terdahulu, ibu kepada pelakon Kilafairy ini kembali ke rahmatullah di Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Arwah Rohana yang popular menerusi lagu Rayuanku dimasukkan hospital tersebut sejak 18 April lalu akibat kebocoran usus.

Difahamkan, jenazah akan dibawa ke Masjid Al-Falah, USJ9, Subang Jaya untuk urusan solat jenazah, dan disemadikan di Tanah Perkuburan Islam USJ21, Subang Jaya sebelum waktu Zuhur.

Sumber: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :ohbulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*