“Buka Je Tudung Tu Cikgu Kalau Tak Mampu Tutup Mulut Mengvmpat” – Hantar Anak Ke MRSM, Rita Rudaini Bengang Ditduh Cvri Kuota B40

Aktres Rita Rudaini meluahkan rasa marah terhadap guru yang melemparkan fitnah dan menuduhnya mengambil kuota golongan B40 kerana menghantar anak lelakinya ke sekolah kerajaan.

Menerusi Instagram story, pelakon berusia 47 tahun itu mendedahkan dia tahu siapakah guru yang membawa mulut dan menyebarkan fitnah tersebut.

Tegurnya, sebagai seorang pendidik guru terbabit dia perlu membuang mentaliti kolot sebegitu dan tidak layak digelar guru jika berperangai seperti itu.

rita

Bukan itu sahaja, Rita juga akui tidak pernah membezakan tempat untuk menimba ilmu kerana berasa semua manusia sama tidak kiralah golongan mana sekalipun.

Rita turut memerli guru tersebut untuk membuka tudung kerana tidak mampu untuk menutup mulutnya daripada mengumpat dan memfitnah orang.

Sis ni jahil, sis tak pandai agama macam cikgu. Tapi cikgu janganlah tunggang agama laju sangat. Cikgu ni nak jadi apa sebenarnya? Nak jadi guru atau makcik bawang? Jijik. Sis cuba tahan…

komen

komen

Tidak hanya di story, Rita turut membuat hantaran di Instagram berkenaan tuduhan dilemparkan terhadapnya dan mempersoal adakah anak kepada pengetua dan mereka berjawatan tinggi yang menghantar anak ke sekolah kerajaan juga dikira mengambil kuota B40?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727)

Rata-rata pengikutnya yang membaca luahan tersebut menyokong apa yang dikatakan oleh ibu kepada dua anak lelaki tersebut dan ada yang mencadangkan agar aktres itu berjumpa terus dengan guru yang dimaksudkan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :https://beautifulnara.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*