[VIDEO] Netizen Terharu Tengok Bud4k Lelaki Bantu Ibu Azankan Adik & Tan4m Uri – ‘Men4ngis Dengar, Sampai Hati Ini Bergetar’

 

Tular baru-baru ini video yang memaparkan momen seorang kanak-kanak lelaki mengazankan adiknya yang baru lahir sehingga mencuri perhatian warganet.

Menerusi video yang dimuat naik di TikTok, kejadian tersebut dipercayai berlaku di Indonesia yang menyaksikan kanak-kanak lelaki tersebut bertindak mengazankan adiknya sejurus selepas bayi itu lahir.

Buat ramai terharu

Difahamkan ibu kepada kanak-kanak berkenaan bersalin tanpa suami di sisi kerana lelaki tersebut sedang bekerja selain tiada ahli keluarga lelaki yang lain untuk membantu mengalunkan azan.

Tiada lelaki lain selain anaknya yang satu ini, mengazankan bayi ibunya. MasyaAllah dengan suara yang amat merdu.

Selain mengazankan adiknya, kanak-kanak itu juga sangat bertanggungjawab kerana dia dilihat menolong keluarganya semasa proses menanam uri.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet tersentuh melihat tindakan kanak-kanak tersebut dan memuji suara merdunya ketika mengalunkan azan.

Dalam pada itu, mereka turut menyifatkannya sebagai seorang anak yang soleh dan mendoakannya agar menjadi insan yang berguna.

Kamu anak yang hebat, kamu pasti akan bahagia dunia akhirat.

MasyaAllah adik, aku menangis mendengar lantunan azan kamu. Jadi anak yang soleh ya.

MasyaAllah sumpah merinding, ibu bapa mu pasti bangga dengan kamu.

Sungguh indah lantunan azan, sampai hati ini bergetar. Membesarlah menjadi anak yang soleh agar ibu bapa bangga denganmu dunia dan akhirat.

VIDEO;

@nursyifaa1709

Membalas @aquarius disini umi aku masyallah ikut nangis🥹emng karna disatu sisi sedih kan lahiran anaknya ga didampingi suaminya ,ditambah bapa aku juga kebetulan lagi kebandung,jadi ga ada laki2 selain anaknya tth aku ini yang satu2 harus ngadzanin bayi mamahnya🥹masyallah dengan suara yang amat sangat merdunya a aku tth ama aumi aku ikut terharu🥹🥰sing janten anak anu sholeh tur ngabanggaken keluarga a🤲🏻🫶🏻🥹#masyallahtabarakalllah❤ #adzanqurdi #daengsyawal #adzanviral #adzanmerdu #fypシ #brandatiktok #samsulmaarif #samsul #samsultenjo

♬ suara asli – Mpa_syifa – Mpa_syifa

Sumber: TikTok

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Oh bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*