2 Kaki Dipot0ng Akib4t Kecu4ian Doktor Bed4h, Jurutera MBSA S4man Hospital Terkemuka RM55 Juta

Melalui laporan Berita Harian, seorang jurutera Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) yang bernama Isman Ibrahim mendakwa dirinya menjadi Orang Kelainan Upaya (OKU) disebabkan kecuaian doktor bedah di sebuah hospital swasta terkemuka.

Hilang kedua-dua kaki

Susulan kecuaian yang berlaku, kedua-dua kaki Isman terpaksa dipotong dan disebabkan itu, dia memfailkan saman terhadap hospital tersebut di Mahkamah Tinggi.

Saya masuk hospital sebab apendiks tetapi sebab doktor cuai, kaki saya hilang. Prosedur pembedahan tidak berjalan dengan baik apabila doktor menebuk dan mengikat saluran darah utama sehingga menyebabkan kedua-dua kaki menjadi hitam atau gangren.

‘Anak-anak menangis lihat keadaan saya’

Kata Isman, sewaktu insiden ini berlaku, isteri sedang hamil anak keempat dan itu menyebabkan dirinya berasa cukup sedih apabila melihat diri sendiri sudah tidak seperti dahulu.

Malah, jurutera terbabit menyorokkan nasib malangnya itu selama 10 hari daripada tiga anaknya yang lain sebelum mereka menangis apabila mengetahui keadaan terkini bapa mereka.

Tidur saya tidak lagi lena sejak lima tahun lalu. Setiap dua hari bermula jam 2 pagi saya akan mengalami kesakitan.

Dalam pada itu, peguam bela Isman iaitu Firhat Muhd Fikri Isman tuntutan saman awal sebanyak RM55 juta dan pemfailan semula untuk kebajikan anak guam terjamin, termasuk mendapat kos sebenar kaki palsu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : beautifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*