“Chill Lah Cetek Sangat Pemikiran Tu..” – Dikec4m Berniaga Tepi Jalan Tiada ‘Standard’, Faye Kusairi Bersyukur Nasi Ayam Laku Dijual

Pelakon yang kini bergelar peniaga nasi ayam, Faye Kusairi meluahkan rasa terkilan terhadap sesetengah individu yang menyangka berniaga di tepi jalan ini tidak mempunyai standard seperti peniaga-peniaga lain.

Tidak rasa malu berniaga

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FAYE KUSAIRI | NASI AYAM BUKIT ANTARABANGSA (@fayekusairi)

Meskipun begitu, Faye berkata dirinya bangga dapat berjumpa dan berkenalan dengan orang ramai ketika berniaga. Ujarnya, melalui berniaga dia dapat mengenali masyarakat setempat yang peramah dan baik hati.

Menjaja tepi jalan tak ada standard. Tak malu ke niaga tepi jalan? Chill lah cetek sangat pemikiran tu.

Tahu tak, bila saya berniaga macam ni dapat kenali masyarakat dengan lebih baik. Dan percayalah, ramai betul orang yang baik-baik belaka, yang sentiasa bersedekah, menginfaq hampir setiap minggu, yang senang yang susah. Ni semuanya saya anggap rezeki yang meluas bila berniaga dekat sini.

Perniagaan dapat sambutan


Namun begitu, pelakon ini tidak membiarkan kritikan atau kecaman yang dilontarkan kepadanya untuk mematahkan semangat. Dengan usahanya, Faye bersyukur perniagaan nasi ayam miliknya mendapat sambutan daripada orang ramai.

Syukur alhamdulillah nak masuk 6 bulan dah and I’m still here, minding my own business and serving my customers. Baik yang regulars mahupun the new ones, yang dekat mahupun yang baik. Ada juga yang dah siap booking untuk bulan October nanti tau.

Apa pun, saya terima dengan hati yang ikhlas dan reda. Hanya Allah SWT yang tentukan perjalanan saya dan saya tetap akan sentiasa berusaha ke arah yang lebih baik. InshaAllah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Instagram

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*