Suami Menang1s Isteri Masak Sama Macam Mak, “R1ndu Masakan Mak..”

Har4pan untuk pulang beraya di kampung nampaknya semakin sam4r dek kerana peningkatan kes Cov1d-19 yang semakin t1nggi. Sudah lama orang ramai tidak dapat mer4sai suasana hari raya di kampung sejak tahun lepas lagi.

Malah, ada yang langsung tidak pulang ke kampung sejak awal tahun lepas lagi! Sama juga seperti yang dik0ngsikan wanita ini tentang ker1nduan suaminya pada masakan ibu di kampung.

Suaminya tidak dapat men4han kerinduan pada masakan air tangan ibunya memandangkan mereka sudah lama tidak pulang ke kampung. Perkongsian ini turut membuatkan ramai netizen yang turut sama berasa s3bak dan menang1s kerana turut merasai situasi yang sama.

Menurut wanita ini, mereka sudah tidak pulang ke kampung suaminya di Terengganu sejak awal PKP tahun lalu, jadi sudah lama suaminya tidak merasai masakan ibunya itu.

Di dalam video yang dikongsikannya, wanita ini memberitahu suaminya sudah lama meminta dia memasakkan gulai ayam versi Terengganu seperti masakan ibunya.

Nasibnya baik dia masih menyimpan rempah yang pernah diberikan oleh ibu mertuanya itu dan memasak gulai ayam yang diidamkan si suami. Sebaik saja merasai masakan isterinya itu, lelaki itu mula menang1s terh4ru lagi-lagi selepas mengetahui rempah itu adalah pemberian ibunya.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen tidak dapat men4han seb4k melihat ker1nduan anak perantau ini yang sudah lama tidak merasai masakan air tangan ibunya.

Ada juga netizen yang berkongsi pengalaman yang sama kerana sudah lama tidak dapat pulang ke kampung. Malah, ramai juga yang masih tidak pasti sama ada masing-masing dapat pulang ke kampung halaman pada hari raya kali ini.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : http://www.videoviral.co/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*