[VIDEO] Cikgu Lawat Tempat Tinggal Anak Murid ‘Tepi Sungai’, Und4ng Seb4k Ramai

Setiap insan di dunia ini menginginkan kehidupan yang selesa dan sempurna tetapi tidak semua insan memiliki kehidupan tersebut.

Perkongsian video oleh seorang guru di platform Instagram hari ini tular apabila guru tersebut telah melawat rumah seorang anak muridnya yang dikatakan tidak mempunyai tempat tinggal yang tetap..

Hasil perkongsian tersebut yang mendapat ribuan tontonan itu telah mengguris hati para penonton yang melihatnya. Jika kita merasakan hidup kita ni susah, ada yang lebih lagi susah daripada kita.

Melalui video tersebut kita dapat melihat yang keluarga pelajar tersebut telah menetap di tepi sungai yang besar dan amatlah berbahaya sekiranya hari menjelang malam kerana jika dilihat pada video tersebut jarak antara rumah tersebut dengan penghadang sungai amatlah sempit dan berbah4ya untuk persekitaran kanak-kanak dan juga yang dewasa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by JOM DAKWAH ?? (@jom_dakwah)

Ramai berpendapat bahawa keluarga tersebut wajib untuk dibantu oleh pihak berwajib kerana keadaan mereka amatlah tidak sesuai untuk penjagaan kanak2 dan berbahaya untuk sesiapa sahaja.

Diharapkan pihak berwajib bolehlah mengambil inisiatif untuk membantu rakyat yang dalam kesusahan memandangkan musim PKP masih lagi berjalan dan rakyat tidak mempunyai pendapatan yang tetap.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Ig jom_dakwah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*