[VIDEO] “Mat sentel vs mat ib” – Aks1 Uwais dan Shuib bersilat cvri tumpuan ramai

Penangan Filem tergempak tahun ini iaitu filem arahan Syamsul Yusof yang menimbulkan fenomena baru di malaysia iaitu Mat Kilau.Ramai anak muda yang terikut ikut untuk belajar silat apabila melihat semangat cintakan tanah air dan gerakan silat unik yang ditonjolkan dalam filem itu.

Oleh kerana ramai yang bersemangat dan ingin mencuba untuk bersilat dan menunjukkan gerakan mereka, anak beranak yang popular ini juga tidak terkecuali untuk mengasah bakat terpendam mereka iaitu Shuib dan anak lelaki sulungnya iaitu Muhammad Uwais.

Sebuah rakaman video yang sedang memaparkan anak dan ayah itu sedang “berlatih” silat membuatkan ramai yang terpegun dengan gerakan yang ditunjukkan oleh Uwais yang seperti pandai bersilat daripada Shuib. Nampak seperti gerakan silat Uwais lagi cantik dari gerakan silat ayahnya Shuib.

Video itu menunjukkan yang Shuib sedang berlatih bersama Uwais dan membuka gerakan masing-masing tapi rupanya Uwais lagi pandai bersilat daripada Shuib dan berkali-kali “kalah” dengan silat Uwais. Dah sama besar uwais dengan ayahnya itu, siap boleh “bersilat” lagi sekarang. Semangat Mat Kilau betul mereka berdua.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin)

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang memuji gerakan silat uwais yang lagi elok dari ayahnya itu dan ade juga yang risau takut terjatuh ke dalam takungan air kolam itu memandangkan mereka sedang berlatih di tepi kolam ikan.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Instagram sitisarahraisuddin, sinarviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*