‘Allah lebih sayangkan abah’ – Azza Elite

Bapa kepada penyanyi dan pelakon Azza Elite iaitu Zawari Abdul Aziz, 71, men1ngg4l dvnia disy4ki ak1bat mas4lah j4ntung di H0spital Batu Gajah, Perak, kira-kira jam 2 pagi, hari ini.

Azza, 45, atau nama sebenarnya Noor Azzarima Zawari berkata, bapanya terlebih dahulu dimasukkan ke h0spital di Ipoh, Perak ak1bat j4ngk1tan C0vldl9 pada 1 Julai lalu.

“Sebenarnya abah kena C0vldl9 awal Julai lalu dan dibenarkan keluar selepas Hari Raya Aidiladha tempoh hari. Kebetulan j4ntung abah pun bermas4lah juga. Sepatutnya ada rawatan lanjut untuk j4ntung, tapi tak sempat. Cuma, punca kem4tian masih belum dapat dipastikan.

“Oksigen abah turun ke paras 73 dan 70 semalam. Sewaktu kakak saya, Noor Amelia Hafiza periksa mereka tak buang masa terus panggil ambulans dan bawa ke H0spital Batu Gajah.  Ketika itu abah masih okay. Allah lebih sayangkan abah. Dia men1ngg4l dvnia ketika mendapat rawatan di situ,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Azza, kali terakhir dia berjumpa bapanya sebelum sambutan Hari Raya Aidiladha yang mana ketika itu masih dir4wat di h0spital.

“Saya berjumpa abah sebelum dia keluar h0spital. Tapi kalau tak jumpa pun memang setiap hari buat panggilan video. Kami adik-beradik selalu bergurau dengan abah. Minta maaf tu selalu.


“Abah suruh menjaga keharmonian adik-beradik. Itu saja pesanan abah yang selalu dia sampaikan kepada kami yang mana mesti sayang semua adik beradik walaupun berlainan ibu. Ikutkan kami semua ada 12 beradik. Kalau daripada mak saya, saya anak tunggal,” katanya.

Menurut Azza, Allahyarham meninggal seorang balu, Hamidah.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Harian Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*