“Bergenang Air M4ta..” Bapa Seb4k Tengok Tulisan Di Bag Grab Food Anak

Seperti ramai yang tahu, menjadi penghantar makanan bukanlah satu pekerjaan yang mudah. Berhadapan dengan risiko yang melibatkan ny4wa kerana selalu berada di atas jalan raya menyebabkan pekerjaan itu harus diselami dengan sifat sabar yang cekal.

Berkenaan hal itu, seorang bapa kepada seorang penghantar makanan ataupun yang lebih tepat rider Grab Food luah rasa seb4k apabila melihat satu tulisan yang dicatat oleh anaknya pada bag Grab Foodnya.

Tulisan itu memaparkan nombor telefonnya sebagai emergency contact yang ditulis (abah).

“Aku touching bila aku terbaca. Bergenang air m4ta aku bila aku ternampak apa yang anak aku tulis di bag.

“Ya Allah kau lindungi anak aku dalam urusan seharian keluar mencari rezeki. Jauhkan dari benda yang tidak dingini,” luahnya apabila terlihat tulisan di bag GrabFood anaknya.

@mijikofruito

Anakku Grab Boy..Ya Allah kau lindungilah semua pekerja2 penghantaran daripada benda tidak di ingini.Aamiin#Grabfood #foodpanda #lalamove #fyppppppppppppppppppppppp

♬ Sedih – Instrumental – Asraf Studio

Selain itu, dia juga mendoakan rider lain agar dipermudahkan urusan di atas jalan raya yang banyak halangannya.

“Anakku Grab Boy. Ya Allah lindungilah semua pekerja-pekerja penghatar makanan daripada benda tidak diingini. Amin,” katanya lagi.

Meninjau di ruangan komen netizen, ramai yang turut sebak dan mendoakan keselamatan rider lain. Kerana sebagai pelanggan, mereka juga faham bahawa pekerjaan itu bukanlah satu hal yang mudah.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : keluarga.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*