“Rupanya Sebab Ni Ke Dia Keluar..” – Ustad Nazrey Johani Ded4h Punca Keluar Daripada Kumpulan Raihan

Raihan ialah sebuah kumpulan nasyid yang amat terkenal di Malaysia. Kumpulan ini ditubuhkan pada tahun 1996. Anggota asal kumpulan ini ialah Azahari Ahmad, Nazrey Johani, Abu Bakar Mohd Yatim, Che Amran Idris dan Amran Ibrahim.

Kemunculan Raihan pada penghujung 90-an telah menggegarkan Malaysia dan bermulalah industri nasyid secara komersial. Lagu-lagu seperti Puji-Pujian, Iman Mutiara dan Syukur telah membawa Raihan ke mercu populariti dan mencatatkan rekod penjualan album tertinggi di Malaysia.

Mereka juga terkenal di sepelusuk dunia dengan membuat beberapa persembahan di eropah. Antaranya, mereka telah membuat persembahan di pentas berprestij dunia, Royal Albert Hall di England.

Namun, kumpulan mereka mulai suram dan tidak lagi bergiat aktif seperti dahulu setelah tunggak utama mereka, Nazrey Johan telah keluar daripada kumpulan tersebut. Terdapat banyak tom4han dan prasangka tentang mengapa dia keluar, namun Ustad Nazrey Johan sendiri telah mengeluarkan kenyataan seperti berikut.

Video:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zack (@lawak_laah)


Rupanya ini sebab ustad nazrey keluar. alhamdulillah, untuk sebab yang baik juga. Mudah-mudahan dengan asbab ustad untuk menyampaikan d4kwah, ustad terus diberkati dan dimurahkan rezeki. Jangan lupa komen yang baik-baik yaa..

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : sinetronmalaya.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*