Mula-mula abang bomba selamatkan ny4wa, kemudian dia s4mbar hati… Wanita ini tak sangka ins!den kemal4ngan jadi penguat cinta

BUKAN biasa-biasa kisah percintaan mereka ini. Bermula dengan membantu menyelamatkan m4ngsa kemal4ngan jalan raya, kini Nur Izzati, 23, memilih abang bomba Muhammad Hakim, 25, sebagai calon suami.

Ketika dihubungi mStar, dia yang senang disapa Zati berkata sikap Hakim yang penyayang dan mengambil berat selepas dia terlibat dalam kemal4ngan jalan raya di Batang Kali, Selangor pada 2 Januari 2021 terus membuatkan dia terbuka hati menerima lelaki itu.

“Waktu tu saya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas berjumpa Hakim dan keluarganya di Kuala Kubu Bharu. Tapi ketika tu kami hanya berkawan sebab baru lagi kenal di Instagram.

“Dia membuat panggilan video sebab nak pastikan saya sampai ke rumah dengan selamat. Cuaca waktu tu memang hujan lebat dan gelap sebab kurang lampu jalan. Kami tak berborak sangat memandangkan saya tengah memandu. Telefon diletakkan pada phone holder saja.

“Dalam lima minit lepas Hakim tanya lokasi saya tu, saya terbabit dengan kemal4ngan selepas sebuah kereta keluar dari simpang kiri tapi saya tak sempat elak. Kereta saya berpusing beberapa kali dari arah bertentangan. Mujurlah tiada kereta lain lalu masa tu,” ujarnya Zati.

Imbas wanita yang menjual kosmetik sebagai sumber pendapatannya, Hakim menyedari mengenai kemal4ngan itu setelah terdengar suaranya menjer!t melalui panggilan video.

VIDEO;

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Menurutnya lagi, Hakim yang p4nik dengan ins!den itu terus bergegas ke tempat kejadian dan kemudiannya menghubungi pihak bomba bagi mendapatkan bantuan anggota lain yang berada di Balai Bomba dan Penyelamat di Kuala Kubu Bharu.

“Bila Hakim sampai di tempat kejadian dia terus pergi tengok keadaan saya. Mujurlah pintu belah penumpan depan tak kunci. Dia masuk dan panggil dan t4mpar pipi saya banyak kali. Lepas tu dia telefon ambuIans untuk dapatkan bantuan bawa saya ke h0spital.

Zati mula mengenali Hakim di Instagram pada tahun 2020.

“Selepas daripada kemal4ngan, dia terus putuskan untuk selalu ada dengan saya. Senang cerita declare couple. Malah disebabkan kejadian tu, dia agak fobia dengan keselamatan saya. Tak nak benda sama berulang lagi.

“Kami buat keputusan untuk bertunang pada 24 September baru-baru ini selepas setahun berkenalan,” kata Zati.

Dia selamatkan ny4wa sekali hati dia selamatkan ya… tahniah anda berdua.

NETIZEN

Terdahulu perkongsian Zati di TikTok meraih lebih 511,000 jumlah tontonan.

Rata-rata warga maya turut teruja melihat video pendek yang dikongsikan olehnya itu.

“The real abang bomba selamatkan saya. Dekat mana boleh kena patuk ular ya?

“Ni yang tiba-tiba nak buat-buat tersep!t jari dekat ampaian nak panggil abang bomba.

Zati dah Hakim mengikat tali pertunangan mereka pada 24 September 2022.

KOMEN NETIZEN;

“Dia selamatkan ny4wa sekali hati dia selamatkan ya. Tahniah anda berdua,” demikian antara komen netizen pada video tersebut.

Kata Zati, kini setelah ‘abang bomba’ menjadi tunangnya, dia berasa lebih selamat kerana mempunyai peneman untuk bergerak ke mana saja.

Bukan itu saja, pasangan ini turut menggunakan aplikasi di telefon pintar untuk menghidupkan lokasi masing-masing bagi tujuan keselamatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*