“Ingatkan Guna Sound Je..”-Suara Kanak-Kanak Ini Dikatakan Sama Seperti Suara Belalang Dalam Cerita P.Ramlee “Nujum Pak Belalang”.

Mesti Ramai Yang Mengenali Bad Latiff iaitu pelakon kanak-kanak dalam cerita P.Ramlee dahulu, “Nujum Pak Belalang”. Beliau berlakon dengan membawa watak sebagai Belalang. Beliau dikenali pada era 1960an semasa zaman kegemilangan filem-filem Melayu.

Menerusi satu perkongsian video tiktok yang dikongsikan oleh tiktok azieterengganu, dimana beliau memuat naik video anak-anaknya ketika beliau meminta mereka mengemas rumah. Kelihatan abang menasihati si adik agar mendengar kata ibu mereka.

“Adik kata tadi nak buat kerja sekolah kan? kalau buat kerja sekolah, cikgu marah tak apa. kita kena utamakan mak..”

“kalau mak yang marah, kita dapat d0sa sebab apa? syurga itu di bawah tapak kaki mak. ok dik?..”- Nasihat si abang kepada adiknya.

Telatah si abang telah mencvri perhatian warganet kerana bukan sahaja kerana tazkirah dan nasihat yang diberikan kepada adiknya itu, tetapi juga suara yang dimiliki sama seperti Bad Latiff iaitu “belalang”.

Video:

@azieterengganu

Ragam anak² bila disuruh kemas rumah lepas main..

♬ original sound – Azie Terengganu – Azie Terengganu

Walaubagaimanapun, rata-rata warganet memuji akan kebijaksanaan si abang dalam menasihati adiknya seolah-olah dia sudah besar sahaja. Malah ramai yang mengucapkan tahniah kepada maknya kerana memiliki anak yang bijak. sejuk pervt ibu mengandung.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://newzfest.com/, sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*