Sepapan telur menetas jadi anak itik selepas ditinggalkan seminggu!

Beli sepapan telur, bonus dapat anak itik sekali apabila ditinggalkan seminggu di sebuah inap desa, Pendang, Kedah.

Pemilik homestay yang dikenali sebagai Zakaria Nazir, 29, berkata pengalaman itu merupakan kali pertama buatnya sepanjang mengendalikan inap desa berkenaan.

“Hujung bulan 10 ada pelanggan menginap di rumah itu dan tertinggal sepapan telur itik kampung, katanya untuk umpan memancing.

“Dia meminta saya menyimpan telur berkenaan kerana akan kembali menginap disitu beberapa hari lagi. Ada bau pelik apabila saya buka rumah itu malam tadi, dan apabila saya lihat, kebanyakan telur tersebut telahpun menetas menjadi anak itik,” ujarnya sambil ketawa.

Zakaria ketika dihubungi Kosmo! berkata jumlah anak itik yang hidup adalah 13 ekor, manakala hanya tujuh biji sahaja yang tidak menetas.

@zakaria_nazir

Benda paling rare yang penah jadi sepanjang mengendalikan homestay😂 Ada kisah yang panjang di sebalik video yang pendek #homestay #pendang #kedah #itik #swipe

♬ SWIPE – ALYPH

Video yang dimuatnaik di media sosial malam tadi oleh Zakaria telah tular sehingga mencecah 813,200 penonton, 54,800 tanda suka dan 1,908 kongsian.

Rata-rata diruangan komen, orang ramai terhibur dengan video berkenaan dan tidak sangka telur tersebut boleh menetas menjadi anak itik walaupun hanya ditinggalkan dalam tempoh seminggu.

Ada juga mempersoalkan bagaimana kejadian tersebut boleh terjadi, kerana kebiasaannya ibu itik akan mengeram sebelum telur boleh menetas.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : kosmo.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*