Aksi Tangkas Heliza & Hazwani Berkuda Sambil Memanah Puk4u Netizen; “Terbayangkan Hebatnya Srikandi Islam.”

Sukan memanah dan berkuda merupakan antara aktiviti sunnah yang digalakkan oleh Nabi Muhammad SAW.

Baru-baru ini, aksi lincah selebriti dan aktivis kemanusiaan, Datin Seri Heliza Helmi dan adiknya, Hazwani Helmi menarik perhatian netizen yang cukup kagum dengan ketangkasan mereka dalam menunggang kuda sambil memanah.

Menerusi video yang dikongsikan di TikTok @aeeeeshah, ketangkasan mereka mendapat pujian malah ramai menjadikan dua beradik ini sebagai inspirasi buat wanita di luar sana.

Malah, tidak kurang juga memuji kedua-duanya yang masih terjaga sempurna aurat walaupun sedang melakukan aktiviti lasak.

@aeeeeshah

dua beradik yg masyaallahtabarakallah, semoga sentiasa memberi inspirasi buat orang ramaiđŸ’ȘđŸ»â€ïž #sunnah #berkudamemanah #fyp #helizahelmi #hazwanihelmi

♬ Unstoppable (I put my armor on, show you how strong I am) – Sia

Sekadar info, Heliza dan Hazwani sering terlibat dalam misi kemanusiaan dan aktiviti kesukarelawanan di Malaysia mahupun luar negara sehingga pernah dilantik sebagai ikon untuk beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negara ini.

Adik beradik ini juga menjadi antara selebriti yang sering memperjuangkan isu ummah di G4za dan Syr1a malah mereka pernah beberapa kali menyertai misi kemanusiaan ke negara berkenaan bagi menyampaikan sumbangan dan membantu rakyat di sana.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : mediahiburan.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*