Chef Wan Upah Jururawat Hampir Enam Ribu Sebulan – ‘Saya Rasa Tenang Ada Orang Profesional Jaga Mak Saya’

Cef Selebriti, Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan mendedahkan bahawa dia mengupah seorang jururawat khas untuk menjaga ibunya di rumah yang mempunyai sakit Demensia.

Duit boleh dicari 

Menerusi hantaran Chef Wan di laman Instagramnya, jururawat khas itu dibayar sebanyak RM180 sehari, bermula dari 9 pagi hingga 6 petang setiap hari. Chef Wan menyatakan bahawa hampir RM6,000 setiap bulan demi membayar upah jururawat yang menjaga ibunya itu.

Agensi jururawat itu mengenakan RM180 untuk sehari dan sebulan kira-kira dalam RM5,800 ke lebih dengan kerja lebih masa.

Biar la mereka berjinak-jinak dahulu ketika mak saya masih sihat sedikit. Bila datang waktunya, dia (jururawat khas) boleh menjaga ibu saya dengan baik.

Saya rasa senang apabila mak ada orang yang profesional untuk mandikan dia, tukar lampin, suap sarapan, bagi ubat, melakukan sedikit senaman serta memastikan mak saya tidur sekejap pada pagi dan tengah hari.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by chef wan (@_chefwan58)


Tambahnya, dia menyatakan bahawa duit boleh dicari dan seorang ibu itu adalah segala-galanya.

Sementara itu, Chef Wan sempat berpesan kepada umum untuk sentiasa berikan jagaan yang terbaik buat ibu demi kebahagiaan dan keselesaan buatnya.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : ohbulan.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*