Kudrat luar biasa cikgu tadika, turun naik tingkat 4 gendong suami OKU… Tangan kanan pegang beg, kiri paut railing tangga

SETIAP insan yang mendirikan rumah tangga itu pasti akan diuji dengan pelbagai cara.

Namun pada akhirnya kesanggupan setiap pasangan untuk hidup susah dan senang bersama menjadi matlamat utama.

Demikian juga yang dilakukan wanita ini yang menjaga suaminya seorang orang kelainan upaya (OKU) hingga mengundang perhatian warganet di media sosial.

Ketabahan wanita dikenali sebagai Cikgu June itu dikongsikan seorang aktivis kemanusiaan, Hamsatul Hamzah ketika berkunjung ke kediaman mereka bagi memberikan bantuan.

Menerusi perkongsian di TikTok dan Facebook, kegigihan dan pengorbanan Cikgu June menggendong suaminya Mazlan Othman turun dan naik dari tingkat empat rumah mereka mengundang rasa seb4k dalam kalangan netizen.

Rutin tersebut terp4ksa dilakukan setiap kali suaminya perlu mendapatkan rawatan susulan di hospital.

“Memahami kepayahan yang dihadapi oleh seorang isteri yang tabah dan setia, di mana setiap kali adanya rawatan susulan di hospital, dia akan menggendong suaminya yang sakit dari tingkat empat kediaman mereka sehingga ke bawah.

“Tanpa jemu sentiasa berada disamping suami tiap kali adanya janji temu berjumpa dengan doktor,” tulisnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Atas rasa penuh tanggungjawab, Hamsatul dengan kerjasama Persatuan OKU Berdaya Hulu Langat menghulurkan bantuan bagi meringankan beban pasangan tersebut.

“Kini, beban itu dapat dikurangkan apabila Persatuan OKU Berdaya Hulu Langat bersama-sama membantu dia membawa suaminya ke hospital.

“Semoga Allah mempermudahkan segala urusan Cikgu June sekeluarga dan Allah mengurniakan sebaik-baik kesembuhan buat suami dia,” kata Hamsatul.

Bagaimanapun semakan di media sosial tidak menemui maklumat terperinci tentang masalah kesihatan suami Cikgu June.

Komen netizen di TikTok.

Bagaimanapun jika dilihat kepada cara pengendalian, dipercayai suaminya sudah lama terlantar sakit sehingga tidak mampu menguruskan diri.

Pemerhatian mStar mendapati Cikgu June yang merupakan guru tadika itu dilihat sekali sekala berkongsi kisah dan keadaan suaminya menerusi akaun TikTok miliknya.

Rata-rata netizen mendoakan wanita tersebut terus cekal serta tabah dengan ujian selain mengharapkan suaminya diberikan kesembuhan.

“Saya percaya suaminya adalah lelaki yang terbaik semasa sihat.

“Pasti suaminya seorang yang penyayang dan memuliakan isterinya saat sihat dulu,” komen netizen di TikTok.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : mstar.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*