Bos mesej puji sport rim kereta, esoknya beli design sama! Rupanya buat ‘modal’ borak… G4dis bertuah ini temu jodoh tauke stesen minyak!

JODOH boleh menemui seseorang itu pada waktu dan tempat yang tidak disangka-sangka.

Semuanya sudah tertulis dalam suratan takdir dan lambat atau cepat jodoh seseorang itu bergantung pada ketentuan Ilahi.

Begitulah pengalalaman yang dilalui wanita ini apabila dia menemui pasangan hidupnya ketika sedang mencari kerja di sebuah stesen minyak Caltex.

Dalam satu video tular di TikTok, Nur Iinaas Nasywaa, 18, diijabkabulkan dengan pengurus tempat kerjanya pada awal Disember lalu.

“Waktu tu saya baru baru habis Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) iaitu pada Mac tahun ini. Saya ikuti channel Telegram untuk cari kerja.

“Kemudian saya nampak ada kerja kosong dekat stesen minyak Caltex. Saya pun apply dan saya dipanggil interview.

Apabila saya pergi, supervisor tu macam pelik, mereka cakap tak ada buka apa-apa vacancy, saya pun jadi terkejut,” ujar Iinaas ketika dihubungi mStar.

Cerita Iinass lagi, rupa-rupanya dia tersilap menghadiri ke cawangan stesen minyak Caltex untuk sesi temu duganya itu.

“Ada dua stesen minyak Caltex dekat Kulim, Kedah ni, satu dekat taman perumahan saya, lagi satu dekat bandar.

“Yang saya apply dekat Telegram tu stesen minyak Caltex bandar, yang saya pergi interview tu stesen minyak Caltex taman perumahan saya. Kelakar apabila fikir macam mana boleh tersilap.

“Tapi stesen minyak tu terima saya juga sebab ada seorang pekerja mereka cadang nak berhenti hujung bulan, dan saya pun mula bekerja di situ,” kata Iinaas.

Namun apa yang lebih menarik, insiden itu seperti merupakan aturan Allah untuk menyatukan Iinaas dan suaminya.

“Suami saya waktu tu anak kepada pemilik stesen minyak tu. Tapi ayah dia dah me1ngg4l, jadi dia yang uruskan semua perkara dekat situ.

caltex 2

Iinaas dan suaminya berkahwin pada awal Disember tahun ini.

“Saya tengah kerja cashier dekat kaunter. Saya nampak ada satu lelaki ni lalu dia pakai baju biasa je, dia pergi siram pokok, saya ingat dia tukang kebun.

“Lepas tu kawan saya cakap tu anak boss stesen minyak Caltex ni. Dia manager saya dan dia yang ambil saya masuk kerja. Saya tersipu malu kejap,” katanya.

Maka dari situ bermulah bibit-bibit percintaan di antara Iinaas dan pengurus stesen minyak Caltex tersebut.

Manager saya tu dia ada nombor saya sebab dia uruskan paperwork saya untuk masuk kerja semua. Lepas tu dia mesej saya.

Rim kereta Iinaas dan suaminya yang menjadi permulaan kepada segala-galanya.

“Kelakar sikit sebab dia mesej saya tanya beli sport rim tayar kereta dekat mana, dia kata cantik. Saya pergi kerja naik kereta dan dia parking sebelah saya, sebab tu dia nampak.

“Lepas tu saya pun share beli dekat mana dan keesokan hari dia datang kerja, dia dah tukar rim tayar kereta yang sama macam saya punya,” kata Iinaas terharu.

Perbualan yang pada asalnya mengenai rim tayar kereta kemudiannya bersambung kepada fasa mengenali hati budi masing-masing.

“Daripada situ kami mula bersembang untuk kenal antara satu sama lain. Sebulan selepas tu memang kami jadi makin rapat dan selesa nak bercakap.

caltex 4

Iinaas tertarik dengan keperibadian suaminya yang sering merendah diri.

“Bulan Julai tahun ni kami bertunang dan awal Disember baru-baru ini kami selamat berkahwin. Alhamdulillah cantik aturan Tuhan ni.

“Kalau nak jadi jodoh, orang cakap tak ada apa yang mustahil. Saya dan suami beza umur 10 tahun, dia 28, saya 18. Mula-mula nak cari kerja, tak sangka pula pakej dengan jodoh,” ujar Iinaas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


Ketika ditanyakan tentang personaliti si suami yang berjaya memikat hati Iinaas, dia mengatakan suaminya itu seorang yang suka merendah diri walaupun memegang jawatan yang besar di tempat kerja.

“Pertama sekali saya suka sebab dia humble. Walaupun dia sebenarnya manager dan anak kepada pemilik stesen minyak, tapi dia tak beritahu siapa-siapa pun tentang itu.

Iinaas tidak menyangka akan menemui jodoh pada seawal usia ini tetapi menganggap itu adalah rezeki untuk dirinya.

“Orang semua anggap dia macam staff biasa. Dia pun buat kerja yang staff biasa buat. Tak ada suruh-suruh. Lagi satu dia hormat semua orang dekat tempat kerja.

“Tak pernah tinggi suara dekat siapa-siapa pun. Itu yang buat saya suka dia,” kata Iinaas.

Iinaas bersyukur kerana semuanya dipermudahkan dan keluarganya menerima dengan hati terbuka hubungan dia dan suami.

“Mama saya merestui perkahwinan kami ini. Dan mama lembut hati nak terima suami masuk ke dalam keluarga.

“Saya lega dan juga terkejut. Sebab waktu zaman sekolah dulu, mama memang tak bagi bercinta-cinta semua ni. Tapi Alhamdulillah dia okay sekarang” ujar Iinaas mengakhiri bicara.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : msatr.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*