“Saya Ikut Apa Allah Cakap, Nak Kata Saya Mun4fik… Terpulang, Pintu Taubat Sentiasa Terbuka,” – Syamsul Yusof

Pelakon dan penerbit terkenal, Syamsul Yusof berharap agar semua pihak berhenti daripada mencampuri segala urusan melibatkan keluarganya selepas ini.

Menurut Syamsul, dia enggan mendengar cakap-cakap daripada orang luar sebaliknya hanya mahu mengikuti segala suruhan Allah SWT.

“Dulu saya selalu dengar nasihat mengenai jangan campur urusan rumah tangga orang. Baru sekarang saya faham kenapa. Ini urusan rumah tangga yang kamu semua tak tahu.

“Ada ustaz kata begini, ada individu yang kata begitu. Namun, saya tak nak dengar pun cakap orang itu atau orang ini kerana yang tahu mengenai rumah tangga saya hanya saya, Puteri Sarah dan Allah.

“Saya perlu ikut apa yang Allah cakap. Nak kata saya mun4fik, terpulanglah. Saya tak cakap saya sempurna. Pintu taubat Allah sentiasa terbuka. Sampai bila kita suami isteri nak berg4duh dan meng4ibkan sebegini?,” katanya.

Luahan tersebut dikongsikan sendiri oleh bapa kepada dua orang cahaya mata itu menerusi sebuah hantaran di laman Instagram pada Selesa.

Katanya lagi, dia juga sedikit kecewa dengan sikap segelintir pihak yang sewenang-wenangnya mempersoalkan mengenai hvkum hakam agama.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)


“Saya hanya nak dengar apa yang Allah suruh. Berkahwinlah kamu untuk mengelakkan m4ksiat. Itulah yang saya buat.

“Rasayanya masyarakat lebih rela tengok kita buat m4ksiat daripada ikut hvkum Allah,” ujarnya lagi.

Pada masa sama, pengarah filem KL G4ngster ini juga memohon jasa baik semua pihak untuk tidak lagi melontarkan sebarang tom4han terhadap kedua-dua isterinya serta keluarga berhubung kem3lut yang sedang melanda itu.

“Doakan yang terbaik. Cukup-cukuplah. Kepada yang faham, syukur Alhamdulillah. Tiada yang menguntungkan pun buat yang melaga-lagakan kami.

“Apapun, saya harapkan agar anda semua tidak memberikan sebarang tom4han atau memarahi kedua-dua isteri saya. Jangan kata yang tak baik kepada mereka. Kedua ibu bapa saya pun begitu.

“Kalau nak kvtuk sekali pun, hin4lah saya. Saya yang buat keputusan nak berkahwin. Saya ikut hvkum ye bukan ikut apa yang makcik-makcik luar katakan. Saya yang bertanggungjawab atas semuanya,” akhirinya.

Jumaat lalu, Syamsul mengejutkan ramai pihak selepas mendedahkan dirinya telah selamat menikah dengan Ira Kazar di Thailand dengan berwalikan bapanya, Kazar Saisi.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : mediahiburan.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*