“Harga asal 20, Sampai 10 ringgit dia bagi diskaun” – Sikap pemurah makcik jual bunga tarik perhatian ramai

Bersedekah merupakan amalan mulia yang dituntut oleh semua agama. Dengan bersedekah, kita akan menggembirakan hati dan menolong ramai insan yang tidak berkemampuan.

Bukan sahaja bersedekah duit, malah jika senyum kepada seseorang juga dianggap sebagai sedekah. Amalan bersedekah ini harus dijadikan amalan seharian jika hendak mendapat kehidupan yang lebih bahagia dan mendapat lebih banyak rezeki.

Melalui sebuah rakaman video yang dimuatnaik di aplikasi Instagram reel, seorang lelaki hendak membeli bunga tetapi bunga dan apabila hendak membayarnya, lelaki itu telah memberikan dua keping wang yang berjumlah seratus ringgit.

Dalam rakaman tersebut, seorang lelaki telah bertanya harga bunga yang dijual oleh seorang wanita dan apabila telah diberikan diskaun oleh wanita itu, lelaki itu telah menyerahkan dua keping wang berjumlah seratus ringgit iaitu lebih banyak daripada harga bunga itu untuk wanita tersebut dan membuatkan wanita itu menangis kerana bersyukur rezeki yang dikongsikan lelaki itu.


Ketika diterjah pada ruangan komen pula, rata-rata warganet memuji kebaikan lelaki itu dan ada juga yang memuji kebaikan wanita itu yang terus memberikan diskaun walaupun tidak diminta.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.instagram.com/kongsi.viral/, sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*