Motor h4ncur, hati remvk! Ibu tunggal bingung tunang ‘ghaib’ selepas kemal4ngan, persiapan nikah Oktober ini dah dibuat

“DITINGGALKAN di saat aku memerlukan.”

Demikian luahan hati seorang ibu tunggal dikenali sebagai Efa, 30, yang mendakwa ditinggalkan oleh tunangnya selepas dia terbabit kemal4ngan pada 26 Jun lalu.

Tidak tahu di mana silapnya, Effa berkata lelaki itu gagal dihubungi sejak dia kemal4ngan, sekali gus membuatkan hatinya remuk diperlakukan sedemikian rupa.

effa3

Kec3deraan yang dialami pada bahagian wajah.

“Sebenarnya saya kemal4ngan tu, dalam masa yang sama, bekas tunang saya tinggal saya sebab kes saya macam ni. Saya pat4h kaki, pinggul, pendar4han dalam kepala dan kec3deraan perut.

“Saya kemal4ngan masa nak pergi kerja pukul 5.30 pagi. Saya naik motor, kemudiannya terbabas di Bukit Indera Muda, Pulau Pinang. Sebulan juga saya dimasukkan ke Hospital Seberang Jaya.

“Masih belum sihat sepenuhnya, sekarang terbaring lagi tapi dah balik ke rumah. Dalam saya macam ni, orang yang penting boleh hilang. Allah saja yang tahu,” ceritanya kepada mStar.

Padahal kami dah rancang nak nikah bulan Oktober. Saya call langsung tak angkat.

EFFA

Lebih menyedihkan, Effa mendakwa lelaki itu turut memuat naik video TikTok bersama wanita lain ketika dia masih bert4rung dengan kes4kitan, sedangkan mereka sepatutnya mendirikan rumah tangga pada Oktober depan.

Tambah Effa, dia juga mengalami kerugian dari segi wang ringgit memandangkan sebahagian persiapan menjelang hari bahagia mereka telah dilaksanakan.

“Yang lagi sakit, dia dah up video TikTok, dengan bangganya girlfriend baru dia. Padahal kami dah rancang nak nikah bulan Oktober. Saya call langsung tak angkat. Dia dah block saya sejak awal Ogos.

“Saya tiada apa-apa nak pesan kepadanya. Cuma saya tahu apa yang dia buat. Allah ada. Sumpah d0wn. Nangis bila ingat, sampai sekarang saya tak lalu makan.

“Persiapan kahwin dah separuh, majlis saya jemput dalam 500 saja. Nasib la tak banyak. Saya dah kemal4ngan, mesti la nak orang yang kita sayang tu bagi semangat. Tapi dia terus hilang. Nasib ada keluarga untuk saya terus kuat. Allah saja tahu saya nangis setiap malam,” luahnya lagi.

Video memaparkan Effa yang mengalami kec3deraan pada bahagian wajahnya turut menerima lebih setengah juta tontonan di aplikasi TikTok.

effa2

Effa kemal4ngan ketika dalam perjalanan ke tempat kerja.

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen mendoakan kesembuhan Effa dan pada masa yang sama meminta dia terus bersabar dengan ujian yang menimpa.

“Semoga awak cepat sembuh. Sabar ya dengan dugaan. Ada karma, cepat lambat je dapatlah nanti.

“Semoga awak tabah, sabar dan semangat untuk move on. Tervknya dia buat begitu.

“Jangan mudah mengalah. Itu maknanya Allah sayangkan awak,” tulis beberapa netizen.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*