Panggil Sayang disangka peny0ndol! Queen ded4h mesej ibu dim4ki oleh bini orang, mer0yan siap nak lapor polis

“BUKAN saya saja-saja nak panggil dia sayang!”

Gara-gara anak gadis bernama ‘Sayang’, ibunya dim4ki h4mun oleh seorang wanita bergelar isteri orang pada awal pagi.

Menerusi satu perkongsian video di laman sosial, pemilik nama Nurqueen Sayang Dinnie Wirakarnain,24, mendedahkan mesej perbualan antara ibunya dengan wanita berkenaan.

Segalanya bermula apabila ibunya mahu menghubungi dirinya, tetapi tersilap mendail nombor telefon lamanya yang sudah tidak digunakan lagi.

Tangkap layar video Queen memberi penjelasan di TikTok.

Dia yang mesra disapa Queen memberitahu, ketika itu ibunya menaiki bas dari kampung di Kuala Terengganu, Terengganu ke Melaka, kira-kira pukul 3 pagi.

“Mama nak telefon Queen tapi terdail nombor telefon lama. Apabila mama telefon, yang jawab panggilan tu adalah bini orang.

“Mama pula cakap ‘Sayang, mama dah nak sampai ni‘. Jadi, isteri orang tu dah salah faham…kenapa mama telefon suami dia pukul 3 pagi, panggil Sayang pula tu,” katanya.

Menurut anak ketiga daripada enam beradik itu, isteri orang itu bagaimanapun enggan mempercayai penjelasan dan kata-kata ibunya meskipun sudah dimaklumkan bahawa panggilan ‘sayang’ itu merujuk kepada namanya.

Video:

@nurqueensayang

Replying to @Ruzaini Azmi siapa yang join live semalam je tahu full story kisah ni 🤣

♬ original sound – Queen Sayang – Queen Sayang

“Jangan telefon lagi. Saya akan buat laporan polis kerana mengganggu rumah tangga.

“Awak cari siapa? Siapa anak awak, nama?” soalnya.

Malah, menerusi tangkap layar perbualan itu, ibunya turut menyertakan foto salinan kad pengenalan Queen pada bahagian nama untuk ditunjukkan sebagai bukti.

“Dia tak percaya selepas tu kata nak lapor polis. Mama kemudian block (sekat) nombor apabila dia mula mer0yan.

“Dia m4ki-m4ki dan telefon mama banyak kali tanpa henti sampai mama terpaksa block,” katanya.

Ibu Queen berkongsi foto salinan kad pengenalan anaknya itu di bahagian nama sebagai bukti.

Dalam dua video penjelasan Queen yang dimuat naik di TikTok NurQueenSayang, dia turut menunjukkan mesej wanita itu mempersoalkan tujuan ibunya menelefon suaminya pada awal pagi.

Malah dia turut menyangka panggilan telefon dibuat kerana ibunya kehilangan anak.

“Pagi-pagi buta telefon. Anak awak hilang ke? Pagi-pagi buta ada masalah ke? Anak awak hilang atau apa,” demikian persoalan bertalu-talu daripada wanita itu.

Menurut Queen, kesilapan itu tidak hanya yang dilakukan ibunya, sebaliknya adiknya juga menghubungi nombor berkenaan dan memanggil ‘Sayang’.

“Jadi isu lagi sampai bini orang tu tak percaya. Tak tahulah dia (bersama suami) g4duh ke apa. Tapi kami memang dah perjelaskan nama Queen memang ada Sayang.

“Tak tahulah apa kisah mereka sekarang. Panggilan terakhir yang dia buat tu memang dia m4ki teruk,” katanya.

Queen (kiri) bersama ibunya, pada majlis konvokesyen Ogos lalu.

Untuk rekod, kisah Queen pernah disiarkan di mStar pada Ogos 2021 gara-gara namanya yang unik, ‘Queen Sayang’ menjadi tular.

Queen terus meraih perhatian apabila menerima anugerah graduan terbaik fakulti dan program serta Anugerah Naib Canselor bagi jurusan Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer dari Fakulti Sains Komputer dan Matematik di Universiti Teknologi Mara (UiTM), pada majlis konvokesyen, Ogos lalu.

Ibu Queen, Haznaidah Mat Zain sebelum ini mengakui dia dan arw4ah suami mengambil masa untuk menetapkan nama Nurqueen Sayang Dinnie selepas bayi mereka dilahirkan.

“Banyak sangat pilihan nama untuk dia. Nama Nurqeen di awal dan Dinie di akhir nama tu kami kekalkan untuk semua anak.

“Lebih kurang 20 nama dicadangkan. Bila saya cadang nama, suami tak berkenan. Bila suami cadang, saya pula tak berminat… nama dah cantik, tapi ada saja yang tak menjadi.

“Sampai satu tahap, nenek Queen kata ‘kalau susah-susah sangat, letak nama Sayang. Biar semua orang sayang dia.’ Jadi, kami pun letak nama Nurqueen Sayang Dinie,” ujar ibu tunggal itu kepada mStar.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : mStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*